סגור
כוחות של צבא רוסיה במחוז דונייצק
כוחות של צבא רוסיה במחוז דונייצק (צילום: רויטרס)

משרד ההגנה הרוסי: השימוש בטלפונים הסלולריים גרם למות החיילים במחוז דונייצק

על פי משרד ההגנה הרוסי, החיילים השתמשו בטלפונים הסלולריים שלהם והסגירו בכך את מיקומם. כ-63 חיילים נהרגו בהתקפה ביום שבת, אף על פי שהאוקראינים טוענים שמספר ההרוגים עומד על 400

משרד ההגנה הרוסי מאשים כי מספר כל כך גדול של חיילים נהרגו בהתקפות האחרונות של אוקראינה במחוז דונייצק מכיוון שהחיילים השתמשו בטלפונים הסלולריים שלהם והסגירו בכך את המיקום שלהם, כך לפי דיווח באתר ביזנס אינסיידר.
בשבת האחרונה הותקפו הכוחות הרוסיים בעיר האוקראינית מקייביקה שתחת כיבוש רוסי. לפי הרוסים הם הותקפו על ידי חיילים אוקראינים שהיו מצויידים במערכות שיגור רקטות HIMARS שסיפקו להם האמריקאים. אולם, בהצהרה שפורסמה ביום שלישי בערוץ הטלגרם של משרד ההגנה הרוסי האשימו הרוסים את החיילים שלהם ש"איפשרו לאויב למקם ולקבוע את נקודות הציון של החיילים לשיגור התקפת הרקטות".
"זה כבר ברור שהסיבה העיקרית למה שקרה היא הדלקת הטלפונים הניידים ושימוש מאסיבי בהם על ידי החיילים ובניגוד להוראות", נכתב בהצהרת משרד ההגנה הרוסי.
רוסיה דיווחה כי 63 חיילים נהרגו בהתקפה ביום שבת, אף שבהצהרה בטלגרם נטען ש-89 חיילים נהרגו. לעומת זאת, האוקראינים טוענים שמספר ההרוגים הרוסים בהתקפה עומד על 400, אך הנתון הזה לא אושר על ידי גורמים חיצוניים.
השימוש של החיילים הרוסים בטלפונים סלולרים בשדות הקרב נחשב לסיכון גדול עבורם. זאת מכיוון שמאז תחילת המלחמה לפני כמעט שנה האוקראינים משתמשים בשיחות כדי לזהות את מיקום החיילים. לפי תחקיר שפורסם בחודש שעבר בניו יורק טיימס, האוקראינים הבחינו בעלייה בשיחות ממספרים זרים, והשתמשו בהם כדי לזהות את מיקום החיילים הרוסים.
"הקשבנו לחיילים הרוסיים שנלחצו והתקשרו לחברים ומשפחה", סיפר בכיר אוקראיני לעיתון. "הם השתמשו במכשירים רגילים כדי לקבל החלטות על המהלכים הבאים שלהם".
מהקרמלין לא התקבלה תגובה.