בן אנד ג'ריס נגד יוניליוור: לא מרשים לנו לפתח גלידת "פלסטין"
בן כהן, חצי מצמד המייסדים של מותג הגלידות, תקף את החברה האם שלטענתו מתחנפת לדונלד טראמפ, ומנעה ממנו לפתח טעם מיוחד להפגנת סולידריות עם הפלסטינים. הוא מתכוון לפתח את הטעם באופן פרטי, והוא יתבסס על אבטיח. כהן אף קרא לציבור לעזור בבחירת השם
המחלוקת בין מייסדי מותג הגלידות בן אנד ג'ריס ובין החברה האם יונילוור נמשכת במלוא העוצמה. לאחר שבחודש שעבר פרש חצי מהצמד, ג'רי גרינפילד, מהחברה בטענה כי יוניליוור משתיקה ביקורת על המלחמה בעזה, שותפו בן כהן מאשים כי ענקית מוצרי הצריכה היא חלק מתנועה של "התחנפנות תאגידית" לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הסיבה הנוכחית לביקורת היא טענתו שיוניליוור מנעה ממנו לייצר טעם חדש בתמיכה בשלום בעזה.
בריאיון ל"גרדיאן" אמר כהן כי יוניליוור פתחה "במתקפה על חופש הביטוי" בכך שחסמה את הפיתוח של טעם חדש שנועד להראות סולידריות עם העם הפלסטיני. הטעם המדובר אושר על ידי הדירקטוריון העצמאי של המותג לפני כשנה.
במגנום, זרוע הגלידות של יוניליוור, אישרו כי לא התקדמו עם הצעת הדירקטוריון למוצר מחווה לפלסטינים. "החברים העצמאיים בדירקטוריון של בן אנד ג'ריס מעולם לא היו אחראיים לאסטרטגיה המסחרית של המותג ולהוצאתה לפועל", נמסר. "המלצות נשקלות על ידי הנהגת המותג, והיא קבעה שזה לא הזמן הנכון להשקיע בפיתוח המוצר", הוסיפו בנוגע לטעם למען הפלסטינים.
כהן, שהוא גם מבקר קולני של טראמפ, אמר כי זה הזמן "שחברות וכל מי שמאמין בצדק, חירות ושלום, יביעו את התמיכה שלהם. זה הרגע שבו התמיכה הזו הכי נחוצה כדי שבן אנד ג'ריס יוכלו להביע את הקול שלהם". עוד הוסיף כי מאז שטראמפ נבחר כל הדברים שהוא מתנגד אליהם, כמו "תוכניות הכלה וגיוון, היסטוריה שחורה, זכויות מפגינים לחופש הביטוי - כל הדברים האלה מצונזרים".
בן אנד ג'ריס, שהוקמה ב-1978, נוטים להוציא טעמים מיוחדים לקידום מטרות חבריות, ביניהן טעם מיוחד ב-2015 לקראת פסגת האקלים בפריז, וטעם בשם I Dough, I Dough לציון החקיקה בעד נישואים חד מיניים. לפי כהן, מכיוון שמונעים ממנו "ליצור גלידה עם מטרה", הוא יפתח את הטעם הפלסטיני במטבח שלו, תחת המותג הפרטי שלו. כהן אף ביקש מהציבור עזרה במציאת שם לטעם החדש שיהיה מבוסס על טעמי אבטיח, שנחשב לסמל סולידריות עם הפלסטינים. עם זאת, הטעם לא יהיה למכירה, אלא רק נועד למשוך תשומת לב לערכים כמו "שיקום, שלום וכבוד לתושבי האזור".
בבן אנד ג'ריס אף קיוו לפני מספר חודשים לקנות מחדש את המותג מיוניליוור, זאת בשל התכנון לפצל את חטיבת הגלידות. עם זאת, ההנפקה, שתוכננה להתקיים בחודש הבא נדחתה בשל השבתת הממשל.
המחלוקת בין הצדדים החלה ב-2021 אז הודיעו המייסדים כי אינם מוכנים למכור עוד בהתנחלויות. החלטה שהובילה למכירת הזיכיון לגלידות בארץ ולהגשת תביעה מצד בן אנד ג'ריס נגד יוניליוור. מאז 2022 בן אנד ג'ריס ישראל היא חברה עצמאית ללא קשר משפטי או מסחרי ליוניליוור.
מאז הוגשו תביעות נוספות, כולל אחת שבה נטען כי יוניליוור פועלת להשתיק את המייסדים, ובמיוחד את האשמות שלהם על "ג'נוסייד" שמבצעת ישראל בעזה, ובחודש שעבר הכריז גרינפילד על פרישה מהמותג, בטענה שאיבד את העצמאות שלו.
בבן אנד ג'ריס ישראל מבהירים כי "היא חברה עצמאית לחלוטין מאז רכשה את הבעלות על המותג בשנת 2022 ואין לה קשר משפטי או מסחרי עם יוניליוור או בן אנד ג'ריס העולמית".































