סגור
וויטני וולף הרד Whitney Wolfe Herd מייסדת מנכ"לית באמבל
ויטני וולף הרד, מייסדת ומנכ"לית באמבל (צילום: רויטרס)

המלחמה באוקראינה גובה קורבנות גם בתעשיית ההיכרויות

ההשלכות של המלחמה צפויות להוריד את ההכנסות לשנה של באמבל ב-20 מיליון דולר, בעיקר באפליקציית באדו ובאפליקציות אחרות, זאת במקביל לתחרות העזה עם יריבות כמו מאץ' גרופ בשוק ההיכרויות המקוון

אפליקציית ההיכרויות באמבל הורידה בשבוע שעבר את תחזית ההכנסות לשנה כולה, לאחר שנפגעה מהמלחמה באוקראינה ומהתחרות העזה עם יריבות כמו מאץ' גרופ בשוק ההיכרויות המקוון, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
בעוד אפליקציית באמבל עדיין זוכה לפופולריות, האפליקציה השנייה של החברה, באדו (Badoo), שבשימוש בעיקר במערב אירופה ובקרב מעמד הביניים בערים, לא צוברת תאוצה.
באמבל הפסיקה את פעילותה ברוסיה ובבלרוס מוקדם יותר השנה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, והסירה את כל האפליקציות שלה מחנות האפליקציות של אפל ושל גוגל במדינות הללו. ההשלכות של המלחמה צפויות להוריד את ההכנסות לשנה ב-20 מיליון דולר, בעיקר באפליקציית באדו ובאפליקציות אחרות, זאת בעוד באמבל מתקשה לצמצם את הפערים באירופה מול מאץ', הבעלים של טינדר.
"זו היתה מחצית שנה מאתגרת עבור באדו... שכן באדו משרתת מאגר משתמשים בעלי מודעות כלכלית גדולה יותר, זאת בנוסף להשלכות הקורונה והתנאים המאקרו כלכליים, שהשפיעו הרבה יותר מאשר באפליקציית באמבל", מסרה המנכ"לית ויטני וולף הרד.
לפי התחזית המעודכנת, ההכנסות השנתיות יעמדו על 920-930 מיליון דולר ב-2022, זאת לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 934-944 מיליון דולר, ומתחת לתחזיות האנליסטים להכנסות של 934.1 מיליון דולר.
בעוד המשתמשים בתשלום בבאמבל עלו ברבעון שהסתיים בסוף יוני ב-31% ל-1.9 מיליון, בבאדו ובאפליקציות האחרות חוו ירידה של 25% במשתמשים בתשלום ל-1.1 מיליון.
ההכנסות של באמבל טיפסו ברבעון ב-18.4% ל-220.5 מיליון דולר, ועקפו את תחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 219.4 מיליון דולר. החברה דיווחה גם על הפסד של 3 סנט למניה, לעומת תחזיות להפסד של 1 סנט למניה.