סגור

דרום אפריקה הסירה העוצר הלילי: "מספר הנדבקים השבועי צנח ב-30%"

לדברי הממשלה, "כל המדדים מצביעים על כך שהמדינה עברה את השיא של הגל הרביעי שהובל על ידי האומיקרון"; עם זאת תימשך חובת עטיית המסכות

ממשלת דרום אפריקה הסירה באופן מיידי את העוצר הלילי, בין חצות לארבע לפנות בוקר, זאת בשל ההנחה שהמדינה עברה את שיא הגל הרביעי של הקורונה, שהובל על ידי זן האומיקרון, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

ההחלטה התקבלה בהתבסס על מהלך המגפה, שיעורי ההתחסנות במדינה והתפוסה הזמינה בבתי החולים, כך לפי הצהרה שפרסמה הממשלה. במקביל, הורדה ההתרעה במדינה לרמתה הנמוכה ביותר. "כל המדדים מצביעים על כך שהמדינה עברה את השיא של הגל הרביעי ברמה הארצית", נמסר בהצהרה שפרסמה הממשלה ביום חמישי לאחר פגישת קבינט הקורונה.
נתונים של משרד הבריאות הצביעו על ירידה של 29.7% במספר הנדבקים החדשים בשבוע שהסתיים ב-25 בדצמבר, זאת בהשוואה לשבוע קודם לכן.
עד כה דווח על 3.5 מיליון נדבקים בדרום אפריקה ו-91 אלף מתים, והיא נחשבה למדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהקורונה ביבשת אפריקה.
מלבד הסרת ההגבלות על תנועה בלילות, הממשלה מסרה כי התקהלויות יוגבלו לעד 1,000 אנשים בחללים סגורים ועד 2,000 במקומות פתוחים. עוד הוחלט כי חנויות אלכוהול יוכלו לשוב ולעבוד במתכונת מלאה. "זן האומיקרון הוא אמנם מדבק מאוד, אך שיעורי האשפוזים היו נמוכים לעומת גלים קודמים", נמסר בהצהרה של הקבינט.
עם זאת, הם הדגישו כי חובת עטיית המסכות נמשכת, ואי עטיית מסכה נחשבת לעברה פלילית במדינה.

1 צפייה בגלריה
מעבדת קורונה ב קייפטאון דרום אפריקה
מעבדת קורונה ב קייפטאון דרום אפריקה
מעבדת קורונה בקייפטאון
(גטי)