סגור

נוף איטלקי יקר: ציור של קלוד מונה נמכר במחיר של 56.6 מיליון דולר

"לה גראנד קנאל" הפך לציור הנוף האיטלקי היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית. היצירה היקרה ביותר של מונה שנמכרה עד כה עמדה על 36.5 מיליון דולר

הציור Le Grand Canal and Santa Maria della Salute (התעלה הגדולה וכנסיית סנטה מריה דלה סאלוטה) של הצייר הצרפתי קלוד מונה נמכר במכירה פומבית במחיר שיא של 56.6 מיליון דולר, שהופכים אותו לציור נוף איטלקי היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית.

היצירה מצטרפת לשורה של ציורים של האמן האימפרסיוניסטי שנמכרו עבור מעל 50 מיליון דולר במכירות עוקבות בניו יורק של בית המכירות הפומביות סות'ביס.
1 צפייה בגלריה
ציור גרנד קאנאל של קלוד מונה נמכר
ציור גרנד קאנאל של קלוד מונה נמכר
הציור גרנד קאנאל של קלוד מונה נמכר
(צילום: גטי)
מחזיק השיא הקודם של ציור הנוף האיטלקי היקר ביותר היה שייך ליצירה Rome, Mount Aventine של ויליאם טרנר, שנמכרה ב-2014 עבור 47.6 מיליון דולר.
היצירה היקרה ביותר של מונה שנמכרה עד כה עמדה על 36.5 מיליון דולר, ונמכרה במכירה פומבית של סות'ביס בלונדון ב-2019.
היצירה הנוכחית "היא עבודה חשובה שמגשרת בין החדשנות האימפרסיוניסטית חסרת התקדים של האמן והמעבר המתמשך שלו לעבר גישה אבסטרקטית חופשית יותר", נמסר מסות'ביס.
רבים מציורי הקנבס שצייר מונה במהלך ביקור בן שלושה חודשים לונציה ב-1908 מוצגים כיום בתערוכות של מוזיאונים בינלאומיים, ביניהם המוזיאון לאמנויות יפות בבוסטון והמוזיאון לאמנויות יפות בסן פרנסיסקו. במהלך הביקור שלו צייר מונה 37 ציורים המציגים את הנופים המפורסמים של ונציה. עם זאת, היצירה המדוברת הוצגה לאחרונה ב-1997 במוזיאון קימבל ארט.
המכירה של סות'ביס שבו השתתפה היצירה הכניסה סכום כולל של 408.5 מיליון דולר, הסכום השלישי הגבוה ביותר עבור מכירה של סת'ביס.
באותה המכירה נמכר גם הפורטרט של מריה תרז וולטר שצייר פאבלו פיקאסו ב-67.5 מיליון דולר. הפורטרט של בת הזוג של פיקאסו ואם בתו השנייה, מאיה הוא מאפריל 1932.