סגור

איור בגודל מיניאטורי של לאונרדו דה וינצ'י נמכר במכירה פומבית תמורת 12.2 מיליון דולר

האיור, שעליו ראש של דוב, הוא בגודל של בול. על פי הערכות, הוא נוצר ב-1480, ונחשב ל"דוגמה יוצאת מהכלל לגישה פורצת הדרך של דה וינצ'י כלפי המחקר של הטבע". הוא נמכר בלונדון על ידי כריסטי'ס לזוג שהגיש עליו הצעה אחת


איור של ראש דוב של לאונרדו דה וינצ'י נמכר אתמול (ה') במכירה פומבית במחיר שיא של 8.8 מיליון פאונד (12.2 מיליון דולר). המכירה נערכה בלונדון על ידי בית המכירות הפומביות כריסטי'ס.
עוד לפני תחילת המכירה ההערכה הייתה כי האיור יימכר במחיר של בין 8-12 מיליון פאונד, ובסופו של דבר הוא נמכר למזוג בחדר המכירות שהציע הצעה אחת.
האיור הוא בגודל בול (7 מ"מ) וצויר על נייר בצבע ורוד בהיר. לפי ההערכות, הוא נוצר בסביבות 1480 והינו אחד משמונה איורים של דה וינצ'י שעדיין מוחזקים על ידי אנשים פרטיים. "זוהי דוגמה יוצאת מהכלל של היכולות של לאונרדו דה וינצ'י כמאייר והגישה פורצת הדרך שלו כלפי המחקר של הטבע", תיארו בכריסטי'ס את היצירה.
1 צפייה בגלריה
ראש של דב לאונרדו דה וינצ'י מכירה פומבית כריסטי'ז
ראש של דב לאונרדו דה וינצ'י מכירה פומבית כריסטי'ז
ראש של דב לאונרדו דה וינצ'י מכירה פומבית כריסטי'ז
(צילום: AP)
המוכר הוא תומאס קפלן האמריקאי, שבבעלותו אוסף ליידן הכולל לא מעט יצירות של אמנים הולנדיים, בראשם רמברנדט. הוא רכש את הציור לאחר שהעתק שלו נשלח אליו בפקס.
איור ראש הדוב הוצג מספר פעמים, כולל בתערוכת לאונרדו ב-2011 בגלריה הלאומית בלונדון ובמוזיאון לונג בשנגחאי בין השנים 2017-2018.
בעלים קודמים של היצירה כוללים גם את סוחר האמנות סמואל וודברן, שב-1860 מכר אותו לכריסטי'ס תמורת 2.50 פאונד.
המחיר הנוכחי הוא הגבוה ביותר שהושג לאיור של דה וינצ'י. המחזיק הקודם בתואר הוא האיור "סוס ורוכב" מ-1480. ציור מעט גדול יותר שנמכר ב-2001 עבור 8.1 מיליון פאונד. ציור אחר של דה וינצ'י, "סלבדור מונדי" נמכר ב-2017 בניו יורק עבור סכום שיא של 450 מיליון דולר, כשההערכות הן שהקונה הוא יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.