סגור

למבורגיני למכירה? שבעה וחצי מיליארד יורו לא שכנעו את פולקסווגן

קבוצת פולקסווגן שבבעלותה למבורגיני פרסמה הודעה חריגה בתקשורת האירופית, על רקע פרסומים בימים האחרונים שלפיהם קיבלה הצעה שלא ניתן לסרב לה למכירת יצרנית מכונית-העל. על פי הודעת פולקסווגן, "למבורגיני אינה למכירה - חד וחלק"

האם למבורגיני עומדת למכירה? לפני שעה קלה פרסמה קבוצת פולקסווגן הודעה בתקשורת באירופה אשר מתייחסת ספציפית לאפשרות שלמבורגיני תימכר. אבל לשון ההודעה של קבוצת פולקסווגן (שהיא החברה האם של אאודי שלמבורגיני מהווה חלק ממנה) – "למבורגיני אינה למכירה – חד וחלק".
הודעה קצרה זו של קונצרן פולקסווגן מגיעה על רקע פרסומים בתקשורת האירופית לפיהם במהלך הימים האחרונים קיבלה פולקסווגן הצעה שלא ניתן לסרב לה למכירת למבורגיני. לפי אותם פרסומים, קבוצת משקיעים שוויצרים הציעה לקונצרן פולקסווגן לא פחות מ 7.5 מיליארד יורו כדי לרכוש את יצרנית מכוניות העל האיטלקית מידי קונצרן פולקסווגן. קבוצת המשקיעים אשר מעוניינת לרכוש את למבורגיני קשורה בעקיפין ליצרנית רכב שבראשה עומד לא אחר ממנכ"ל פולקסווגן לשעבר.
1 צפייה בגלריה
למבורגיני 2015 Aventador Roadster איביי 349,800 דולר
למבורגיני 2015 Aventador Roadster איביי 349,800 דולר
למבורגיני 2015 Aventador Roadster
(צילום: eBay)
למבורגיני עצמה חשפה רק לפני שבוע את תכניותיה העתידיות בכל הקשור לפיתוח של רכב חשמלי ורכב היברידי. לפי עיקרי התוכנית, היצרנית תציג רק בעוד כשנתיים מכונית היברידית ראשונה ואילו הצגת דגמי החברה החשמליים תידחה למחצית השניה של העשור הנוכחי.
בהיבט זה ניתן להבין מדוע קבוצת המשקיעים מיהרה "לסייע" לקונצרן פולקסווגן להיפטר מלמבורגיני: עד לפני כמה שנים חלק מיצרניות מכוניות העל, לדוגמה פרארי ופורשה נחשבו ליצרניות רווח כבדות משקל, אבל יצרניות רווח אלה מסתמכות על מנועי בעירה פנימית מזהמים – ומי שמייצר מנועים גדולים ומזהמים לא יוכל לשרוד בשווקים הגלובאליים בהם מוטלים קנסות הולכים וגדלים לא על המוצר הסופי – המכונית – אלא דווקא על היצרן של המכונית.
חברות כדוגמת למבורגיני , שברור שיצטרכו לספוג קנסות עתק, יהפכו לנטל עבור החברות ששולטות בהן – פולקסווגן במקרה זה. עם זאת, סירובה העיקש של פולקסווגן למכור את למבורגיני והעובדה שהקונצרן הגרמני רואה לנכון לצאת בהצהרות פומביות דווקא על סירוב לבצע עסקה מוכיחות כי כוחה של למבורגיני עדיין במותניה.