סגור
מבקרת ב דיסני שנגחאי סין התפרצות קורונה יוני 2022
מבקרת בפארק דיסני בשנגחאי, סין, בהתפרצות הקורונה בחודש יוני השנה. אלפי מבקרים נכלאו בפארק (AP)

מלכודת תיירים: לאחר גילוי 10 מקרי קורונה, המבקרים בדיסני שנגחאי לא רשאים לצאת

השלטונות הודיעו בסופ"ש כי הפארק ייסגר לחלוטין ומבקרים יוכלו לצאת רק לאחר ביצוע בדיקה, מה שגרם לתורים המוניים. זו הפעם השנייה בה נסגר הפארק על המבקרים במהלך התפרצויות הקורונה בסין

אלפי מבקרים בפארק דיסני שנגחאי "לכודים" באתר ששעריו ננעלו בעקבות 10 מקרי קורונה במרחב העירוני של העיר בסוף השבוע.
הצגת בדיקת קורונה שלילית תאפשר לאורח הפארק אישור יציאה, אך מכיוון שרוב המבקרים אינם מחזיקים אישור בדיקה הם ייאלצו לבצע אותה במקום ולהמתין עד שיגיע תורם. חצי הנחמה - רוב האטרקציות בפארק ימשיכו לפעול כך שהאורחים הנעולים יוכלו לפחות ליהנות מהנסיעה בינתיים.
ההודעה על נעילה מידית של הפארק יצאה ב-11:39, ובמקביל נסגרו אזורי החנויות בסביבתו, לפי לשון ההודעה, עד להודעה חדשה.
בשל מדיניות הקוביד אפס המחמירה של סין, זו לא הפעם הראשונה שבה מוכרז בפתאומיות על סגר מקומי באתר ספציפי לאחר מקרה אחד או כמה של חולי קורונה. כמו במקרים קודמים, גם הפעם הועלו סרטונים לרשת החברתית של Weibo בהם נראים אנשים שממהרים לשערי הפארק עם הישמע ההודעה בניסיון להימלט – הפעם הם הגיעו לשערים שהיו כבר נעולים.
הפארק למד מניסיון שכבר הצטבר בסין ממקרים קודמים שבהם נצפו עשרות סינים נמלטים מאתרים שנסגרים בפתאומיות, שחלקם צולמו והגיעו לרשתות. המפורסם ביותר הוא ההימלטות מסניף של איקאה בשנגחאי תוך דחיפת השומרים שסגרו את השערים.
ההחלטה שפורסמה היום בחשבון ה-WeChat הרשמי של הממשלה קובעת כמובן שגם הכניסה לפארק נאסרה עד הודעה חדשה, ושמי שביקר בו מאז יום חמישי מחויב להציג שלוש תוצאות בדיקות קורונה שליליות במשך שלושה ימים עוקבים.
בהודעה הממשלתית לא נמסר מועד עתידי לפתיחה מחודשת של הפארק, אך בהודעה של שנגחאי דיסני נאמר כי הכרטיסים לתקופת הסגירה יהיו תקפים לששת החודשים הקרובים ושיינתן החזר לפי דרישה.
זוהי הפעם השנייה שבה מתבצעת נעילה של הפארק על מבקריו. הפעם הקודמת היתה בנובמבר 2021, אז ננעלו באתר מעל 30 אלף מבקרים וכולם חויבו להיבדק טרם יציאה מהאתר. מצב הקורונה היה בימים ההם חמור הרבה יותר, והפארק הפסיק לפעול לחלוטין בעת הנעילה.