סגור
ספינת משא של מארסק
ספינת משא של מארסק (צילום: בלומברג)

מארסק מקיימת: תחזיר את רוב הספינות שלה לשוט דרך תעלת סואץ

בתחילת השבוע הודיעה ענקית הספנות הדנית כי היא מתכוונת לחזור לשוט בים האדום בעקבות הקמת הכוח הרב לאומי שאמור להגן מפני התקפות החות'ים. כעת חושפים לוחות הזמנים של החברה, כי היא אכן תנתב כמעט את כל ספינות המכולות שלה השטות בין אסיה לאירופה דרך התעלה

חברת מארסק הדנית (MAERSKb.CO), תשיט מעתה כמעט את כל ספינות המכולות הנוסעות בין אסיה לאירופה דרך תעלת סואץ, ותסיט רק חלק קטן מסביב לאפריקה, כך מדווחת היום (ה') רויטרס שבדקה את פירוט לוח הזמנים של החברה.
חברות ספנות גדולות, כולל ענקיות המכולות מארסק והאפאג-לויד (HLAG.DE), הפסיקו להשתמש בנתיבי הים האדום ובתעלת סואץ בתחילת החודש לאחר שהחות'ים מתימן החלו לתקוף כלי שיט ולשבש את הסחר העולמי.
כדי להימנע מהתקפות ניתבו החברות את הספינות ברחבי אפריקה דרך כף התקווה הטובה, גבו מלקוחות עמלות נוספות והוסיפו ימים או שבועות לזמן הרגיל שלוקח להן להוביל סחורות מאסיה לאירופה ולחוף המזרחי של צפון אמריקה.
ב-24 בדצמבר הודיעה מארסק כי היא מתכוונת לחזור לים האדום בעקבות הכוח הצבאי הרב לאומי בראשות ארה"ב שנועד להגן על כלי השיט. ביום רביעי פורסמו לוחות זמנים של החברה המראים כי הספינות יעברו בתעלת הסואץ בשבועות הקרובים, כך על פי רויטרס. הפירוט מראה כי בעשרת הימים האחרונים הסיטה מארסק 26 ספינות שלה מסביב לכף התקווה הטובה. לעומת זאת, בשבועות הקרובים יותר מ-50 ספינות של החברה אמורות לעבור דרך סואץ.
לדברי מארסק, שותפתה חברת הספנות MSC (Mediterranean Shipping Company) ממשיכה לעת עתה להסיט את כל ספינותיה דרך כף התקווה הטובה, ללא קשר לנקודת המוצא או לכיוון ההפלגה. האפאג לויד מסרה אתמול (ד'), כי המצב עדיין מסוכן מכדי לעבור בתעלת סואץ, והוסיפה כי היא תבחן שוב את המצב ביום שישי.
תעלת סואץ משמשת בערך שליש מהמטען העולמי של ספינות מכולות, וניתוב של ספינות סביב הקצה הדרומי של אפריקה צפוי לעלות עד מיליון דולר נוספים של דלק עבור כל נסיעה הלוך ושוב בין אסיה לצפון אירופה. מארסק הוסיפה, כי כל לוחות הזמנים נותרו כפופים לשינויים.