סגור
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס עם שר האוצר הבריטי קוואסי קווארטנג
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס עם שר האוצר הבריטי קוואסי קווארטנג. הכוונה שלהם לחתוך מיסים כמעט הפילה קרנות פנסיה בריטיות (צילום: EPA)

שר האוצר הבריטי יקדים את פרסום תוכניתו הכלכלית ל-31 באוקטובר

בניסיון להרגיע את השווקים צפוי קוואסי קווארטנג להקדים את פרסום התוכנית הכלכלית שלו בכמעט חודש. במסגרת התוכנית, אמור קוורטנג לפרט כיצד בכוונתו לממן את קיצוצי המיסים המתוכננים בהיקף של 43 מיליארד פאונד ולחתוך את חובות הממשלה

שר האוצר הבריטי קוואסי קווארטנג מתכוון להקדים את פרסום תכניתו לאיזון כלכלת בריטניה מה-23 בנובמבר ל-31 באוקטובר, זאת בניסיון להרגיע את השווקים - כך מדוות ה-BBC.
תוכניתו של קווארטנג צפויה לפרט כיצד בכוונת שר האוצר לממן את קיצוצי המיסים בגובה 43 מיליארד פאונד שעליהם הצהיר, וכיצד הוא מתכוון לחתוך את חובות הממשלה. קוורטנג אמר תחילה שימתין ל-23 בנובמבר עד לפרסום התוכנית, אך שינה את עמדתו לאחר שה"מיני-תקציב" שלו עורר מהומה בשווקים.
סירובו לפרסם טיוטת דוח של המשרד לאחריות תקציבית (OBR) שיתלווה למיני-תקציב זעזע גם הוא את השווקים, והביא להתנגדות של כמה מחברי הפרלמנט. משמעות התאריך החדש היא שההצהרה הכלכלית של קוורטנג תפורסם לפני הודעת הריבית של הבנק המרכזי הבריטי הצפויה ב-3 בנובמבר.
ועדת המדיניות המוניטרית (MPC) של הבנק מתכוונת להעלות את הריבית בפעם השמינית ברציפות מאז דצמבר, כאשר כלכלנים רבים חוזים שהעליה תהיה חדה מקודמותיה. מל סטרייד, יו"ר ועדת בכירי האוצר, צייץ שהוא מקווה שהחלטתו של קווארטנג לפרסם את הדוח מוקדם יותר תביא להעלאת ריבית צנועה יותר.
״אם זה יתקבל טוב על ידי השווקים, ה-MPC עשויה להחליט על עליה קטנה יותר ב-3 בנובמבר, אשר קריטית למיליוני בעלי משכנתאות במדינה". חששות שתוכניתו של קווארטנג יקרה מדי שלחו את הפאונד לשפל מול הדולר של 1.03 דולר לפאונד, מה שגרם לבנק של אנגליה להתערב כדי למנוע מקרנות פנסיה במדינה לקרוס.