סגור

שמה עליהם איקס: SpaceX פיטרה לפחות 5 מעובדיה שמתחו ביקורת על מאסק

הדיווחים השליליים על מנכ"ל חברת החלל וטסלה ממשיכים להצטבר: הניו יורק טיימס דיווח היום כי מכתב שהופץ בין עובדי החברה ובו האשמות נגד אלון מאסק על הטרדה מינית, הוביל לפיטורים; SpaceX היא החברה הפרטית ה-2 בגודלה בעולם לפי שווי מוערך של 127 מיליארד דולר

חברת תעופת החלל SpaceX שלחה הביתה לפחות חמישה מעובדיה בעקבות מכתב פתוח שהופץ בתוך החברה, ובו ביקורת על התנהגותו של המייסד והמנכ"ל אלון מאסק, כך לפי שני גורמים המעורים בנושא ששוחחו עם הניו יורק טיימס.
המכתב הפתוח שפורסם לראשונה באתר The Verge, הופץ ואף היה חתום ע"י מספר לא ידוע של עובדים בחברה בתחילת השבוע. המכתב יועד בין היתר גם למנהלי החברה, כך לפי דיווחים בתקשורת, ובו יוחסו למאסק האשמות על הטרדות מיניות של עובדת בחברה, בנוסף ל"התנהלות ציבורית הרסנית ומביכה", עבור עובדי SpaceX.
מאסק הוא בעל השליטה בחברה הפרטית – מחזיק ב-78% ממניותיה, כך לפי הדיווחים האחרונים משנה שעברה (חברה פרטית לא מחויבת לפרסם דוחות רבעוניים).
במכתב נאמר כי עובדים בחברה "מכל מגדר, מוצא אתני, מעמד ובכל תפקיד, שיתפו פעולה" בהפצת המכתב. אותם עובדים שפרסמו את המכתב במערכת צ'אט פנימית של החברה לא הסכימו לבקשת The Verge להעניק תגובה לאתר.
"כמנכ"ל החברה והאיש שנמצא בפרונט, אלון הוא הפנים של SpaceX – וכל ציוץ שהוא מעלה מהווה הצהרה של החברה עצמה. לכן זה קריטי להבהיר לשאר העובדים, שהמסרים שהוא מוציא אינם משקפים את עבודתנו, משימותנו ואף את הערכים שלנו", כך במכתב שהופץ.
נשיאת SpaceX וסמנכ"לית התפעול, Gwynne Shotwell, יצאה להגנתו של מאסק בחודש שעבר, אז החלו הדיווחים על הטרדות מיניות כלפי עובדת, ואף הוציאה מכתב לעובדים ובו טענה כי היא מאמינה "שמדובר בהאשמות כזב כנגדו".
חברת החלל של אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם עם הון מוערך של 203 מיליארד דולר, היא החברה הפרטית השנייה בגודלה בעולם לפי שווי שוק מוערך של 127 מיליארד דולר.