סגור
שנגחאי סין נפתחת אחרי הקורונה
שנגחאי סין (צילום: רויטרס)

המלחמה באינפלציה: סין תעניק לבעלי הכנסה נמוכה קצבה שמספיקה לשני ביג מק

בעודה נפתחת מחדש לאחר הקורונה, סין מתמודדת עם אינפלציה עולה. כדי לסייע עם עליית המחירים, בייג'ינג החליטה להעניק לכ-300 אלף איש קצבה בגובה 40 יואן (6 דולר) בחודש. הביקורות ברשתות על הסכום הנמוך לא איחרו להגיע: "זה מספיק כדי לכסות את הנסיעה לאסוף את הכסף?"

בדומה למדינות רבות בעולם גם סין מתמודדת עם אינפלציה עולה, זאת בעודה נפתחת מחדש לאחר הסרת הגבלות הקורונה. כדי לסייע לתושבים להתמודד עם עליית המחירים החליטו הרשויות בבייג'ינג הבירה להעניק לבעלי ההכנסות הנמוכות קצבה בגובה 40 יואן (6 דולר) בחודש. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית שינחואה.
חלוקת הקצבאות מתוכננת להתחיל כבר בסוף החודש, ולפי ההערכות הכסף יחולק ליותר מ-300 אלף אנשים. עם זאת, בדיווח ציינו כי מדובר בצעד זמני בלבד. "ננסה לעשות עבודה טובה ולהבטיח את הפרנסה הבסיסית של אנשים במצוקה. נפעל כל העת כדי להגביר את תחושת האושר והביטחון של האנשים", נמסר מהרשויות בבייג'ינג.
בינתיים כבר החלה ביקורת ברשתות החברתיות על כך שהסכום - שמספיק רק לשני ביג מק במקדונלד'ס – הוא קטן מדי. "40. זה מספיק בכלל לכסות את דמי הנסיעה כדי לאסוף את הכסף?" שאל אחד המשתמשים ב-Weibo. "האם זה מכסה ארוחה אחת בבייג'ינג?" תהה משתמש נוסף.
מדד המחירים לצרכן בסין עלה בינואר ב-2.1% לעומת שנה קודם לכן, כך לפי הנתונים הרשמיים שפרסמה הממשלה. מחירי המזון זינקו ב-6.2%, כשמחירי בשר חזיר והפירות טיפסו ב-13.1% וב-11.8%, בהתאמה.
בבייג'ינג עליית מחירי המזון הייתה גבוהה מאשר בשאר המדינה, ועמדה בחודש שעבר על 6.6% לעומת ינואר הקודם. לשם השוואה, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בינואר בשיעור שנתי של 6.4%, ומחירי המזון זינקו באותה תקופה ב-10.1%.