סגור
פורנהאב PORNHUB פורנו
אתר הפורנו פורנהאב (צילום: שאטרסטוק)

עסקה עם אירוניה: החברה-האם של פורנהאב נמכרה ל-Ethical Capital הקנדית

מיינדגיק, אחת מחברות הפורנו הגדולות והשנויות במחלוקת בעולם, נרכשה על ידי אתיקל קפיטל פרטנרס (ECP). ברקע הרכישה: תביעות שהוגשו נגד החברה-האם של אתר הפורנו בשל הצגת סרטונים מיניים בהשתתפות קטינים. החברה לא חשפה את סכום הרכישה

מיינדגיק, אחת מחברות הפורנו הגדולות והשנויות במחלוקת בעולם והחברה-האם של אתר פורנהאב, נרכשה על ידי אתיקל קפיטל פרטנרס (ECP), חברת הון פרטית קנדית חדשה. הרכישה התרחשה על רקע תביעות העומדות נגד מיינדגיק בשל הצגת סרטונים מיניים בהשתתפות קטינים באתריה, שבדומה ליוטיוב ניזונים מתוכן שמעלים המשתמשים.
מיינדגיק, הרשומה בלוקסמבורג, שלטה בתעשיית הפורנו מאז שתוכן וידאו הפך לנגיש למשתמשי האינטרנט. הנתונים האחרונים שפרסמה מראים שהכנסותיה הגיעו ב-2018 ל-460 מיליון דולר, כאשר שולי הרווח הגיעו לכ-50%, זאת על פי מקורות המעורים בנושא.
זהות בעל מניות הרוב לשעבר במיינדגיק – ברנד ברגמאיר, בנקאי לשעבר בגולדמן זאקס שמשתמש גם בשם ברנרד ברגמאר – נחשפה לראשונה בחקירה של "פייננשל טיימס". מאז ספגה מיינדגיק ביקורת בשל המודל העסקי שלה, שגרמה לעזיבת רוב צוות הניהול הבכיר ולאובדן חלקי של יכולתה להשתמש בשירותי התשלומים של ויזה ומסטרקארד. ב-2020 הגיעה החברה לסף קריסה לאחר שאתר הדגל שלה, פורנהאב, נחתך מחברות התשלומים בעקבות חקירות שזיהו תוכן בלתי חוקי המוצע בו. החברה הכחישה את ההאשמות נגדה.
סולומון פרידמן, עורך דין ומייסד-שותף של חברת ECP, אמר ל"פייננשל טיימס" שהוא מאמין שהתביעות והביקורת נגד מיינדגיק נבעו מאי הבנה לגבי האופן בו החברה מנטרת את התוכן שלה, אשר נגרמה על ידי הסודיות ששררה סביב זהות הבעלים הקודמים. "אני רוצה לדבר באופן קבוע עם בעלי העניין, כולל המדיה", אמר, והוסיף שהבעלות החדשה תנקוט שקיפות. ECP לא מתכוונת לחשוף כמה שילמה על הרכישה או מהיכן הגיע המימון שאיפשר לששת מייסדיה לרכוש חברה שטוענת ל-115 מיליון מבקרים ביום באתריה, כגון יופורן (YouPorn) ובראזרז.
פרידמן אמר שלצוות הניהול של ECP, שכולל עורכי דין ומשקיעים לשעבר מתחום הקנאביס, תהיה "שליטה מוחלטת על הרכישה והנכסים", והוסיף ש"אף אחד מבעלי המניות הקודמים אינו מחזיק עוד בבעלות, זכות או שליטה כלשהן בחברה". החברה אמרה שהמנהלים הנותרים במיינדגיק ימשיכו לעבוד בה, אך לא חשפה את זהותם. "בשלב זה איננו נוקבים בשמות המנהלים הקיימים, כיוון שיש על התעשייה סטיגמה מצערת", אמר.
מיינדגיק אישרה שמסטרקארד חזרה לאפשר הרשמה לאתרים, אך לא חידשה את שיתוף הפעולה עם זרוע הפרסום שלה – טראפיקג'אנקי, שנחתכה על ידי חברות האשראי בשנה שעברה לאחר שבית משפט פסק שוויזה עשויה להיות אחראית לתוכן בלתי חוקי המופיע באתרי סטרימינג. ויזה, מיינדגיק ובעליה לשעבר נתבעו בטענה שהאחרונה הרוויחה כסף מהצגת פרסומות לצד סרטונים בלתי חוקיים שבהם מופיעים קטינים.