סגור

בגלל הסנקציות: בנק סיטי האמריקאי יפסיד 4 מיליארד דולר מהחשיפה לרוסיה

הבנק שהיקף החשיפה שלו לרוסיה הגיע בסוף השנה שעברה ל-9.8 מיליארד דולר, פגיע במיוחד לסנקציות על מוסקבה. מהבנק נמסר: "אנו ממשיכים לעקוב אחר המצב והתנאים הכלכליים באיזור ולצמצם את החשיפה והסיכונים בהתאם"

הבנק האמריקאי סיטיגרופ בסכנת הפסד של 4 מיליארד דולר בשל היקף החשיפה שלו לכלכלה הרוסית. לפי הודעה שפרסם הבנק על רקע המלחמה באוקראינה, הגיע היקף השחיפה של הבנק לרוסיה בסוף השנה שעברה ל-9.8 מיליארד דולר, כך שהבנק פגיע לסנקציות נגד מוסקבה יותר מאשר הבנקים הגדולים האחרים בארה"ב.
החשיפה כוללת את שלוחת הבנק ברוסיה ללקוחות פרטיים, שבסיטיגרופ העמידו למכירה בשנה שעברה ופיקדונות בבנק המרכזי של רוסיה, עליו הושתו הסנקציות. סמנכ"ל הכספים של הבנק, מארק מייסון מסר לאנליסטים כי ב"תרחיש הגרוע ביותר" הבנק עלול להפסיד "קצת פחות ממחצית מהחשיפה". אולם ציין כי ההפסד הסופי עשוי להיות נמוך משמעותית בהתבסס על ההתפתחויות. "אנחנו פועלים להורדת הנתון הזה", אמר.
ג'יין פרייזר, מנכ"לית הבנק הכריזה באפריל השנה שעברה על תוכניות למכור את מרבית פעילות הלקוחות הבינלאומית של החברה וזאת על מנת להתמקד ביוזמות עסקיות רווחיות יותר. מאז הספיקו בסיטיגרופ לסגת מכמחצית השווקים, אך לא השלימו את היציאה מרוסיה.
1 צפייה בגלריה
סיטי סיטי גרופ סיטיבנק Citi
סיטי סיטי גרופ סיטיבנק Citi
סיטי גרופ
(צילום: גטי )
החשיפה של סיטיגרופ לרוסיה מתבצעת בעזרת הלוואות, אג"ח ממשלתיות ונכסים אחרים, חלקם מוחזקים בחטיבה הרוסית שכאמור עוד לא נמכרה. "בסיטי ממשיכים לעקוב אחר המצב הגיאופוליטי ברוסיה ואוקראינה והתנאים הכלכליים ולצמצם את החשיפה והסיכונים בהתאם", נמסר במסמכים שהגישו בבנק לרשות ני"ע האמריקאית (SEC).
בתוך כך, באיחוד האירופי עובדים על סבב סנקציות נוסף נגד רוסיה, שיכוון נגד סקטורי האנרגיה, הייצוא, הספנות והבנקים, כך דווח בפייננשל טיימס. "יש עוד רעיונות נוספים, בין אם זה בסוויפט, נגד האנרגיה, הייצוא או הספנות. עובדים על זה ברגעים אלה", מסר בכיר באיחוד האירופי. "הייתה קריאה מצד חלק מהמדינות החברות לפעול נגד הספנות", הוסיף.
בכיר נוסף ציין שבאיחוד גם בוחנים את ההשפעה של הסנקציות שהושתו עד כה. "צריך שהסנקציות יכאבו, וצריך לשמור על האחדות של האיחוד האירופי", הסביר.