סגור

מחקר בארה"ב: 80% יעילות במניעת הדבקה למנת חיסון אחת של פייזר ומודרנה

מספר המשתתפים במחקר שנערך על ידי המרכז לחקר ומניעת מחלות בארה"ב עמד על 4,000 אנשי צוות בריאות, שלא נדבקו בקורונה לפי הנתונים הרשמיים; הממצאים עשויים לתמוך בעמדתם של מספר מומחי בריאות בארה"ב, כולל בעלי תפקיד במערכת הפדרלית, לפיה יש לתעדף מתן מנה אחת לכמה שיותר אמריקאים, במקום חלוקת שתי מנות לכל אדם בקצב איטי יותר

מנה אחת של החיסונים לקורונה שפיתחו פייזר ומודרנה היא בעלת יעילות של 80% במניעת הדבקה; כך לפי מחקר חדש שערך המרכז לחקר ומניעת מחלות בארה"ב.
המחקר נעשה בקרב עובדי מערכת הבריאות, ושיעור היעילות האמור זוהה בקרב המשתתפים שבועיים לאחר קבלת המנה הראשונה של החיסון.
מספר המשתתפים עמד על 4,000 אנשי צוות בריאות שלא נדבקו בקורונה לפי הנתונים הרשמיים, ובכלל זה עובדים נוספים הנמצאים בחזית ההתמודדות עם חולים (כלומר, גם חברים במערכת שאינם עובדי רפואה).
1 צפייה בגלריה
קורונה חיסון של פייזר בבית חולים Spallanzani רומא איטליה 18.1.21
קורונה חיסון של פייזר בבית חולים Spallanzani רומא איטליה 18.1.21
חיסון של פייזר
(צילום: אם סי טי)
"הממצאים מגלים שחיסוני RNA יעילים במניעת נגיף הסארס בקרב אנשים בגיל העבודה, בתנאים האמיתיים", נכתב במחקר, שממליץ בהתאם לכל אדם שכשיר לקבלת החיסון אכן לקבל אותו.
לצד הממצאים המעודדים, אנשי המרכז מדגישים כי עדיף לקבל את שתי מנות החיסון, בהתאם להמלצות של המפתחות ולאישור ה-FDA. "שתי מנות עדיפות מאחת, והן מקפיצות את שיעור היעילות לרמה של 90%".
הממצאים עשויים לתמוך בעמדה שמוצגת על ידי כמה וכמה מומחי בריאות בארה"ב, כולל כאלה בעלי תפקיד במערכת הפדרלית, לפיה יש לתעדף מתן מנה אחת לכמה שיותר אמריקאים, במקום חלוקת שתי מנות לכל אדם בקצב איטי יותר.