סגור

טרנטינו נוסטלגי: רכש את קולנוע ויסטה ההיסטורי בלוס אנג'לס

בית הקלונוע, שנפתח ב-1923 בשדרת סאנסט, יציג רק סרטים שצולמו בפילם. הבמאי קוונטין טרנטינו גם התבטא על רשתות הקולנוע: "לחלקם זה פאקינג מגיע להיסגר. הם ממילא רוקנו את כל מה שמייחד צפייה בסרטים"

במאי הקולנוע קוונטין טרנטינו חשף אתמול (ב') כי רכש את קולנוע ויסטה ההיסטורי בשדרת סאנסט בלוס אנג'לס. "אני אחשוף פה על משהו שלא ידוע עדיין: קניתי את הוויסטה", אמר טרנטינו שהתארח בפודקאסט Armchair Expert של השחקן דקס שפרד.
טרנטינו הוא כבר הבעלים של קולנוע ניו בוורלי, שאותו רכש ב-2007. הניו בוורלי נפתח באחרונה מחדש, לאחר שהיה סגור במשך יותר משנה בשל הקורונה. בקלונע זה מוקרנים רק סרטים בפילם 35 מ"מ ו-16 מ"מ - מרביתם מהאוסף הפרטי של טרנטינו. המקום פופלרי מאוד, ומאז פתיחתו המחודשת אזלו כל הכרטיסים להקרנות.
טרנטינו סיפר בפודקאסט, כי הוא מתכנן לפתוח את בית הקולנוע ויסטה, שבו מסך אחד, בסביבות חג המולד, בסוף דצמבר. גם בוויסטה, כמו בניו בוורלי, בכוונתו להציג רק סרטים שצולמו בפילם ולא גרסאות דיגיטליות. "נציג סרטים חדשים שיוצאים, אם יתנו לנו עותק בפילם", אמר בהתייחסו להבדלים לעומת הניו בוורלי "הוויסטה הוא כמו היהלום שבכתר". דוברו של טרנטינו אישר את הדברים ל"לוס אנג'לס טיימס".

1 צפייה בגלריה
בית קולנוע ויסטה לוס אנג'לס טרנטינו קנה
בית קולנוע ויסטה לוס אנג'לס טרנטינו קנה
בית הקולנוע ויסטה בשדרת סאנסט בלוס אנג'לס. טרנטינו: "הוא כמו היהלום שבכתר"
(AP)
טרנטינו רכש את קולנוע ויסטה, שנפתח לראשונה ב-9 באוקטובר 1923 וכולל 400 מושבים, מלאנס אלספאו, שהיה הבעלים שלו מ-1997. הוא סיפר באחרונה בריאיון, כי לא פתח מחדש את הקולנוע, מכיוון שהוא ממתין למענקים מהממשל. "זה נורא שכולנו נאלצים להמתין, שזה קורה כל כך לאט", אמר אלספאו, שטרם הגיב להודעתו של טרנטינו.
בפודקאסט התייחס טרנטינו גם לגורל רשתות הקולנוע, שספגו מכה קשה בשל הסגרים והגבלות הקורונה. "אני לא אוהב לראות בתי קולנוע נסגרים, אבל לחלקם זה פאקינג מגיע", אמר. "הם ממילא רוקנו את כל מה שמייחד את הצפייה בסרטים. בחלק מהרשתות הציגו פרסומות לאורך כל הסרט, הם לא מכבים את האורות והמושבים הם כמו באצטדיונים, חרא מפלסטיק".