סגור
משבר אקלים

משבר האקלים
אתר הבישול של קונדה נאסט מפסיק לפרסם מתכונים עם בשר

אחרי שנה שבה לא פורסמו מתכוני בשר חדשים באתר Epicurious, העורכים הודיעו: "זרקנו את הבקר והוא לא יופיע עוד במתכונים". זאת במטרה לעודד הפחתת צריכת בקר ולצמצם את פליטת גזי החממה

אתר הבישול והמתכונים הפופולרי של קונדה נאסט, Epicurious, מפסיק לפרסם ולקדם מתכונים או מאמרים שכוללים בשר בקר, במטרה לעודד הפחתת צריכת בקר ולצמצם כתוצאה את פליטת גזי החממה.
"זרקנו את הבקר", הודיעו עורכי האתר. "בשר בקר לא יופיע במתכונים, במאמרים או בניוזלטרים חדשים של אפיקוריוס. הוא לא יוצג בהומפייג' שלנו. הוא ייעדר מפיד האינסטגרם שלנו".


גידול בקר למאכל נחשב למקור מרכזי לפליטות גזי חממה. כמעט 15% מפליטות גזי החממה בעולם מגיעות מגידול מקנה, ו-61% מפליטות אלו מגיעות מבקר, שפולט הרבה יותר גזי חממה מגידולים צמחיים כמו שעועית, אבל גם מעוף או מחזיר.

1 צפייה בגלריה
פרה פרות cows cow gas
פרה פרות cows cow gas
פרות
(צילום: שאטרסטוק)

הפליטות נגרמות הן ישירות כתוצאה מפליטות מתאן לאורך חיי הבקר ופליטות פחמן בהליך העיבוד והעברה, והן בעקיפין כתוצאה מבירוא יערות לטובת שטחי גידול. לפי דו"ח של גרינפיס ישראל מ-2019 לזינוק בצריכת הבקר המיובא לישראל יש קשר ישיר לבירוא יערות הגשם בדרום אמריקה, ובעשור האחרון הוא הביא להרס של קרוב ל־500 קמ"ר של יער, שווה ערך ליותר מ־7,000 מגרשי כדורגל בשנה, ולשחרור של 100 מיליון טונות גזי חממה לאטמוספירה.
אפיקוריוס הוא אחד ממותגי הבישול והמתכונים הוותיקים והמובילים בארה"ב, ועורכיו מקווים שלהחלטה שלהם תהיה השפעה על תרבות צריכת בשר הבקר בארה"ב. "השינוי נובע מרצון לקיימות, להבליט את אחד ממפגעי האקלים החמורים בעולם", הם הסבירו. "השיח סביב בישול בר-קיימא צריך להיות חזק יותר, המדיניות היא התרומה שלנו לשיח הזה".
למעשה, אפיקוריוס הפסיק לפרסם מתכונים עם בשר בקר לפני יותר משנה, אך רק עכשיו הודיע רשמית על ההחלטה. ולפי ההודעה, התגובה של הגולשים בשנה האחרונה היתה חיובית במיוחד. "הקוראים שלנו הגיבו היטב למתכונים שפרסמנו במקום בשר בקר. התנועה לאתר והפעילות סביב מתכונין אלו לא משקרים: כשיש חלופה לבקר, טבחים אמריקאים נעשים רעבים". באתר הבהירו שמתכוני בקר שפורסמו בעבר יישארו זמינים.
"צעד ראשון מצוין"
גולשים וגופים רבים ברכו על ההחלטה. "מדובר בצעד ראשון מצוין", נמסר מארגון זכויות בעלי החיים PETA. "אבל כדי באמת להלחם בבירוא יערות, פליטות גזי חממה ובצורות צריך להוריד מהשולחן את כל מוצרי הבשר והחלב". משתמשת בפייסבוק הגיבה להודעת האתר: "מאוד אהבתי את הגיוון של המתכונים שלכם בשנה האחרונה (במיוחד כי בישלתי הרבה יותר בבית)".
ואולם, התגובות להודעה לא היו חיוביות בצורה גורפת. "אם אתם באמת דואגים לרווחת בעלי חיים, אתם תפסיקו לפרסם גם מתכונים שכוללים עוף (שסובל הרבה יותר מבקר)", כתב משתמש בטוויטר. מנגד, בארגון הלובינג של תעשיית הבקר, The Northe American Meat Institute, אמרו בארסיות לניו יורק טיימס: "השאלה האמיתית היא איך החרגת המזון האהוב על אמריקה תפגע באפיקוריוס. אולי הפחתת התעבורה תחסוך קצת חשמל".