סגור

קניה ווסט תובע את וולמארט: "מוכרת חיקוי לנעלי הריצה שלי"

לפי התביעה, ענקית הקמעונאות מוכרת נעלי ריצה מקצף שנראות "זהות לגמרי" למותג Yeezy של ווסט. הזמר דורש את הורדת הנעליים מהאתר של וולמארט וכן קבלת פיצוי כספי

קניה ווסט תובע את וולמארט. המוזיקאי המיליארדר מאשים את ענקית הקמעונאות במכירת חיקוי זהה לנעלי הריצה של מותג Yeezy שלו, כך מדווח אתר ביזנס אינסיידר.
לפי התביעה שהוגשה ביום חמישי, וולמארט מרוויחה מהשם של ווסט בכך שהיא מוכרת נעלי ריצה מקצף שנראים "זהים לגמרי" לנעליים שלו. לפיכך, ווסט דורש את הורדת הנעליים מהאתר של וולמארט וכן קבלת פיצוי כספי. בתביעה נטען שהמותג Yeezy שווה "מיליארדי דולרים" והחברה מאמינה כי ספגה הפסדים בשווי "מאות מיליוני דולרים".
1 צפייה בגלריה
נעלי Yeezy לעומת החיקוי של וול מארט
נעלי Yeezy לעומת החיקוי של וול מארט
נעלי Yeezy לעומת החיקוי של וול מארט
הנעליים במוקד המחלוקת של ווסט הושקו ב-2019 ונמכרו ב-75 דולר. הן זכו ללא מעט ביקורת על המראה הכעור שלהן, אך בכל זאת נמכרו ואזלו במהירות ובמכירות חוזרות המחירים גבוהים פי 3 מהמחיר המקורי. לעומת זאת, הנעליים של וולמארט נמכרים במחיר של בין 20 דולר ל-30 דולר, כך לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט בלוס אנג'לס.
עוד גורסים בתביעה כי ההצלחה של Yeezy מבוססת על היותו של ווסט אייקון אמריקאי, ובוולמארט מרוויחים מהדימוי שלו. יתרה מכך לפי התביעה, הנעליים של וולמארט לא היו מצליחות להימכר לולא הדימיון למותג. לפי ווסט, לא רק שהחיקוי נגס בנתח השוק שלו, אלא שהוא פוגע במוניטין שלו שכן ביקורות באתר טענו כי מדובר ב"זבל" וכי הנעליים "נקרעו לאחר 20 דקות".
נציגיו של ווסט פנו לוולמארט בדרישה להפסיק את מכירת הנעליים, אך נענו בשלילה ולכן הגישו את התביעה.
דובר של וולמארט מסר כי החברה עוברת על התביעה. "המוצר המוזכר בתביעה אינו נמכר על ידי וולמארט, אלא על ידי צד שלישי שפועל בפלטפורמה", טען הדובר.
זו לא המחלוקת המשפטית הראשונה בין ווסט ו-וולמארט. לפני מספר חודשים האשימו בוולמארט כי הלוגו למותג Yeezy דומה מדי ללוגו שלהם, וטענו כי הדימיון הזה "ייצור קישור כוזב" בין שני המותגים שעלול לפגוע במוניטין של וולמארט.