סגור

יוזמה בארה"ב: להחרים את ה"ג'נוסייד אולימפיקס"

הכינוי שבו השתמשו עד כה אקטיביסטים במערב כדי לאפיין את משחקי החורף האולימפיים שאמורים להתקיים ב־2022 בבייג'ינג, החל לחדור גם לז'רגון הפוליטי; שלשום נפתח בבית הנבחרים שימוע בנושא אולימפיאדת החורף - בקריאה להחרימה

"ג'נוסייד אולימפיקס" — הכינוי שבו השתמשו עד כה אקטיביסטים במערב כדי לאפיין את משחקי החורף האולימפיים שאמורים להתקיים ב־2022 בבייג'ינג, החל לחדור גם לז'רגון הפוליטי.
הרפובליקני כריס סמית, שמכהן כיו"ר שותף בוועדת זכויות האדם הדו־מפלגתית של בית הנבחרים האמריקאי, פתח שלשום שימוע בנושא אולימפיאדת החורף בקריאה להחרימה. "אם נעניק לבייג'ינג את מעמד מארחת המשחקים האולימפיים, יהיה בכך כדי להעניק למשטר ברברי זרי דפנה, בשעה שאנו צריכים לגנות את ההתעללות ואת רצח העם של אותו משטר. אין להעניק חסות ל'אולימפיאדת הג'נוסייד'", הצהיר.
סמית ועמיתו הרפובליקני ג'ים מקגאברן ממסצ'וסטס עומדים בראש ועדת תום לנטוס לזכויות אדם, על שם הנציג הדמוקרטי המנוח מקליפורניה שהיה ניצול שואה. השימוע התקיים על רקע טענות לדיכוי מפגיני חירות בהונג קונג ודיווחים על כליאת יותר ממיליון אויגורים ומיעוטים אחרים במחנות כפייה והעסקתם בתנאים נוקשים.
סמית הוסיף כי "למרות הרקורד המצער הזה אנו רואים שהוועד האולימפי הבינלאומי, הוועד האולימפי האמריקאי, הוועדה הפאראלימפית ושלל נותני חסות מאשרים כולם את ההחלטה לקיים את המשחקים בבייג'ינג".
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, דמוקרטית מקליפורניה, העידה בשימוע ואמרה שהתגובה הנכונה תהיה לקיים חרם דיפלומטי שבו ישתתפו פקידי ממשל, ולא ספורטאים. "איננו יכולים להתנהל כאילו הכל כשורה", אמרה. "מוטל עלינו שלא לכבד את ממשלת סין, כך שראשי מדינות לא ייצאו לסין להביע תמיכה בספורטאיהם. הם יישארו בבית ויכבדו אותם עם שובם".
1 צפייה בגלריה
ננסי פלוסי
ננסי פלוסי
ננסי פלוסי. חרם דיפלומטי
(צילום: איי אף פי)
הוועד האולימפי בארה"ב הצהיר שחרם אינו הפתרון שכן הוא "משפיע לרעה על ספורטאים ואינו נותן מענה יעיל לנושאים גלובליים".
סין הגיבה מצדה בתקיפות בציינה ש"ההערות שהשמיעו כמה אמריקאים מלאות שקרים ודיסאינפורמציה".