סגור

"תאריך סנטימנטלי": מועד הפרישה של בזוס מתפקיד מנכ"ל אמזון - 5 ביולי

מייסד אמזון יפרוש מכס המנכ"ל בדיוק 27 שנה לאחר שרשם אותה כחברה; לדבריו, "אני מאוד נרגש לעבור לתפקיד היו"ר"

מייסד אמזון ג'ף בזוס יפרוש רשמית מתפקיד המנכ"ל ב-5 ביולי ויעביר את המושכות לאנדי ג'אסי, המנהל כיום את חטיבת מחשוב הענן של החברה.
"בחרנו בתאריך הזה כי יש לו חשיבות רגשית עבורי, זה היום שבו רשמתי את אמזון כחברה ב-1994, בדיוק לפני 27 שנה", אמר בזוס אתמול (ד') בפגישת בעלי המניות השנתית של אמזון, שהתקיימה השנה באופן וירטואלי.
באמזון הודיעו כבר בפברואר על פרישתו המתוכננת של בזוס מראשות החברה, אך ציינו אז כי השינוי יתבצע במהלך הרבעון השלישי. כעת נחשף התאריך הרשמי. לאחר פרישתו הוא יכהן כיו"ר הדירקטוריון, ולפי ההצהרה יקדיש יותר זמן ליוזמות כמו קרן בזוס ארת', חברת חקר החלל בלו אוריג'ין שהקים ועיתון "הוושינגטון פוסט" שבבעלותו.
"אני מאוד נרגש לעבור לתפקיד היו"ר, במסגרתו אמקד את כל האנרגיות ותשומת הלב שלי במוצרים חדשים וביוזמות בתחילת דרכן", הוסיף בזוס.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 16.8.18 הפכנו את גוגל פייסבוק אמזון ו אפל לגיבורות שלנו מייסד אמזון ג'ף בזוס
מוסף שבועי 16.8.18 הפכנו את גוגל פייסבוק אמזון ו אפל לגיבורות שלנו מייסד אמזון ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
(צילום: רויטרס)
ג'אסי (53) הוא אחד העובדים הוותיקים באמזון שגויס לחברה כבר ב-1997. "יש לו את הסטנדרטים הגבוהים ביותר, ואני מבטיח שאנדי לעולם לא יאפשר ליקום להפוך אותנו לטיפוסיים", הוסיף בזוס בנוגע ליורשו. "יש לו את האנרגיה הנחוצה לשמור בתוכנו את מה שהפך אותנו למיוחדים". עם זאת, הוא ציין כמה מהאתגרים שיעמדו בפני ג'אסי, ובראשם התחרות הצפופה. "אנחנו מתמודדים עם תחרות קשה מחברות מבוססות בכל מקום שבו אנחנו פועלים ובכל תעשייה. הקמעונאות היא תעשייה בריאה, והמצב רחוק מזוכה אחת ודאית".
אתמול נחשף עוד כי אמזון רוכשת את אולפני הסרטים הוותיקים MGM עבור 8.45 מיליארד דולר.