סגור

אמזון רוכשת את אולפני MGM תמורת 8.45 מיליארד דולר

העסקה מהווה צעד חשוב עבור שירות הסטרימינג של אמזון פריים, ותאפשר לה גישה לקטלוג עצום של סרטים ותוכניות טלוויזיה מהעשורים האחרונים, בהם "ג'יימס בונד"; מדובר ברכישה השנייה בגודלה שמבצעת אמזון - ב-2017 קנתה את Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר

המו"מ הבשיל לכדי עסקת ענק בהוליווד: אמזון הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את אולפני MGM, אחד האולפנים המפורסמים והוותיקים בהוליווד, תמורת 8.45 מיליארד דולר. מדובר בצעד הנועז ביותר שלה עד היום בתוך תעשיית הבידור.


MGM מוכרת בעולם גם בזכות הלוגו המופרסם שלה - סמל האריה "לאו" האיקוני, עם היסטוריה של קרוב למאה שנה. המכירה תיתן לענקית הטק – ולשירות הסטרימינג אמזון פריים שברשותה - גישה לקטלוג עצום של תוכן.

1 צפייה בגלריה
אולפני MGM דניאל קרייג ג'יימס בונד No Time To Die
אולפני MGM דניאל קרייג ג'יימס בונד No Time To Die
אולפני MGM, דניאל קרייג בתפקיד ג'יימס בונד בסרט No Time To Die
(צילום: MGM )

MGM היא גם בעלת הזכויות על סדרת סרטי ג'יימס בונד האיקונית, ומעתה היא שייכת לענקית המסחר המקוון.
מדובר ברכישה השנייה בגודלה שמבצעת אמזון - ב-2017 רכשה את Whole Foods תמורת 13.7 מיליארד דולר.
אמזון הודיעה כי היא מתכננת למנף את היסטוריית הסרטים של MGM וקטלוג הסרטים שלה שכולל 4,000 סרטים ו-17,000 תכניות טלויזיה על מנת לדחוף קדימה את אולפני אמזון, ואת חטיבות הקולנוע והטלויזיה שלה.
"הערך הפיננסי האמיתי שמאחורי העסקה הזאת היא תיבת האוצר שהוא קטלוג התכנים של החברה, שאנו מתכוונים להגות מחדש ולפתח יחד עם הצוות המוכשר של MGM," כך אמר מייק הופקינס, סגן נשיא בכיר של פריים וידאו ואמזון סטודיוז. הוא הוסיף כי "זה מאוד מרגש ונותן לנו הרבה אפשרויות לסיפור סיפורים ברמה גבוהה."
יו"ר MGM קווין אולריך Kevin Ulrich הוציא הצהרה בה נאמר: "ההזדמנות ליישר קו בין ההיסטוריה של MGM ואמזון היא שילוב מעורר השראה".
מניית אמזון בטרום מסחר בוול סטריט לא רשמה שינוי משמעותי בעקבות החדשות.
העסקה מדגישה את נכונותה של אמזון להשקיע רבות כדי להישאר תחרותית בשוק הסטרימינג הצפוף. אמזון, נטפליקס, דיסני, ושירותי סטרימינג נוספים מנסים לעבות את קטלוגי התוכן שלהם כדי לזכות במשתמשים נוספים, ומשקיעות מיליארדים ברישוי תוכן ופיתוח תכניות מקוריות.
במקביל עברו מספר חברות מדיה איחודים ומיזוגים בניסיון להתחרות באמזון ונטפליקס. עסקת המיזוג בסך 43 מיליארד דולר של דיסקברי ו-וורנר מדיה, עליה נודע בשבוע שעבר, היא רק הסימן האחרון של המגמה הזאת.