$
תעשייה ופיננסים

נספרסו יוצאת מחנויות הבוטיק ותמכור ברשתות

החברה שמחזיקה ב־24.5% משוק הקפה במערב אירופה תציב נקודות מכירה בניסיון להילחם בחיקויים זולים

בלומברג 10:2113.07.17

לראשונה, נספרסו תמכור קפסולות מחוץ לחנויות הבוטיק שלה, זאת בניסיון להתניע מחדש את מכירות מערכות הקפה של היצרנית במלחמתה נגד החיקויים הזולים יותר בשוק.

 

 

 

יצרנית מכונות הקפה תציב "נקודות־N" ברשתות האלקטרוניקה הגרמניות סאטורן, מדיהמרקט וגלריה קאופהוף. זו הפעם הראשונה שנספרסו, אשר לפי הערכת אנליסטים הגיע היקף המכירות שלה ל־5.2 מיליארד יורו ב־2016, תמכור קפסולות מחוץ לחנויות ומחוץ לאתר הייעודי שלה. הלקוחות יבחרו קפסולות ויקבעו תור לאיסופן מדלפקי השירות ברשתות, במחיר זהה לזה שבחנויות הבוטיק.

 

בשלושת העשורים מאז הקמתה הפכה נספרסו לחברה המצליחה ביותר שבבעלות התאגיד השוויצרי נסטלה. אך בשנים האחרונות פג תוקפם של הפטנטים שהגנו עליה ויריבותיה החלו לייצר קפסולות זולות יותר, דבר שנגס בנתח השוק שלה.

 

מכונת קפה של נספרסו מכונת קפה של נספרסו

 

 

בעוד בארה"ב נספרסו האריכה את חוזה הפרזנטור שלה, השחקן ג'ורג' קלוני, במערב אירופה מאבדת החברה גובה. כך, למשל, בשנים 2010־2015 צנח נתח השוק של נספרסו מ־32% ל־24.5%, זאת על פי נתוני אתר סטטיסטה. בצרפת, השוק העיקרי של החברה ביבשת, ירדה נספרסו ל־33% מכלל מכירות קפסולות הקפה ב־2016, לעומת כ־50% ב־2007, כך על פי נתוני יורומוניטור. בגרמניה ניצבת נספרסו מול תחרות עזה מצד תאגיד JAB הולדינגס, שחברת הקפה ג'ייקובס שבבעלותו החלה לשווק קפסולות תואמות נספרסו בחודש שעבר. סטארבקס ואתיקל קופי אף הן משווקות קפסולות למכונות נספרסו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x