סגור
מסעדת בעת

שוק בחיפה: פרט לכמה חריקות קטנות מסעדת בעתו פשוט נהדרת

המסעדה שיושבת בין הבסטות של שוק תלפיות מציעה קבב דגים נפלא וקלמרי מעולה ממש - רק על הקינוח כדאי לוותר

מסעדת שוק היא מונח שחדר לחיינו הקולינריים כבר די מזמן ונדמה שכבר קצת נעלם מהם, די בצדק לדעתי. אין באמת דבר כזה מסעדת שוק - להוציא את עניין המיקום ולא לזה התכוון המשורר. מסעדות השוק מנסות לשדר כאילו חומרי הגלם שלהם טריים יותר, מגוונים יותר, נדירים יותר, והם לא. מסעדת "בעתו" של השף גיא רוזמרין יושבת בשוק תלפיות בחיפה. על הקיר כתוב "מסעדת שוק עונתית", ניחא. בכל מקרה השם מקסים - כל דבר בעתו.
מה שלא היה בעתו הוא הגעתנו למקום עמוסי שקיות ניילון קורעות ידיים. הגענו ברבע לשתיים עשרה. הצוות עוד טאטא את הרצפה ושף רוזמרין הודיע נחרצות 'בשתיים עשרה'. צודק, אבל גם כשגם בשתי דקות לשתיים עשרה הגיעה אותה נזיפה זה קצת צרם.
3 צפייה בגלריה
מסעדת בעת
מסעדת בעת
מסעדת בעתו, מנות מבריקות הקינוח פחות
(צילום: ליאור אשכנזי)
בשתיים עשרה בדיוק התיישבנו על כיסאות הבר הגבוהים, הזמנו כוס 'הנדיב בלאן' נהדר של יקב בר מאור, וכוס סנגריה אבטיח מצחיקה וטעימה וחיכינו לאוכל.
קוביות דג טרחון כבושות בעלי גפן היוו פתיח מבריק. הדג הנהדר הזה, אולי הכי טעים שהים שלנו נותן למנות נאות, הגיע עטוף בעלי גפן טריים שנכבשו קלות וכבשו גם את הדג עצמו, מלווה ברסק עגבניות, יוגורט וסחוג תוצרת בית. לא משהו שהייתי שם על דג אבל זה עבד נפלא. יופי של מנה.
התפריט גרס שסלט ה'פלחה' כולל עגבניות בלאדי, פאקוס, בצל ירוק חרוך, חסות פריכות, כדורי לבנה וקרעי לחם. בפועל זה היה סלט חסה עם טיפה מכל השאר. לא שהיה רע אבל קצת בנאלי מדי.
קבב הדג לעומתו היה מצוין. תערובת של לוקוס ומוסר עם ליה – שומן כבש, צלויה כמו שצריך על הפלנצ'ה. שלוש קציצות שמנמנות ועסיסיות שלוו בבצל אדום ועגבנייה חרוכים גם הם כמו שצריך וטחינה. הכרוב והכרובית הכבושים ליד היו מעולים וסיפקו את החמיצות הנדרשת אבל בכל זאת ביקשנו גם קצת לימון. יופי של מנה.
3 צפייה בגלריה
מסעדת בעת
מסעדת בעת
קבב הדג הנפלא
(צילום: דנה גוואטה)
מנת הקלמרי עם גרגרי החומוס היתה כבר ממש מעולה. קלמרי צרוב על הפלנצ'ה עשוי בדייקנות מעוררת כבוד והתפעלות, לא מסטיק אבל גם לא קרש, מעולה. גרגרי החומוס היו נהנים מעוד קצת בישול אבל זה לא הפריע.
הקינוח היה מפוקשש לצערנו. 'פנמלבי' – יעני פנקוטה- מלבי עם סירופ לואיזה ומשמש וקראמבל שמן זית ומשמש צלוי. נשמע נהדר אבל בפועל זה היה מלוח. מאד.
3 צפייה בגלריה
מסעדת בעת
מסעדת בעת
קלמרי פשוט מעולה
(צילום: דנה גוואטה)
בעתו יושבת ממש בין הבסטות במקום שבגלגולו הקודם היה כנראה מין מזנון או קיוסק בשם 'מפגש השוק'. איך אני יודע? כי לא הורידו את השלט הקודם וטוב עשו. האווירה השמחה, גם אם הקצת מעושה ('עכשיו כולנו ביחד נרים צ'ייסר לחיי רומן הטבח שיש לו היום יום הולדת") עובדת למרות התפרים הגסים שלה, במיוחד בזכות שרית חדד שנשמעה ברקע, ולשף הצעיר יש בבירור יד טובה וראש מקורי. עכשיו רק נותר להיות טיפה יותר נדיבים במדיניות ההושבה לפני הזמן, בכל זאת, שכונה, וטיפה פחות נדיבים עם המלוח בקינוח, והכל יהיה סבבה.
דג כבוש – 54 שקל
סלט – 46 שקל
קבב דג – 72 שקל
קלמרי – 87 שקל
קינוח 'פנמלבי'- 34 שקל
כוס יין לבן 'בר מאור'- 47 שקל
סנגריה אבטיח – 37 שקל
בעתו, סירקין 34, חיפה (שוק תלפיות)