סגור
פנאי מירי מסיקה ואלון אבוטבול ב ביקור התזמורת
מירי מסיקה ואלון אבוטבול ב"ביקור התזמורת" (צילום: Marc Brenner)

אכזבה: "ביקור התזמורת" לא זכה בפרסים בתחרות ע"ש לורנס אוליביה

המחזמרהישראלי היה מועמד בשש קטגוריות בטקס בלונדון; פרס המחזמר הטוב ביותר הוענק ל"עומד על קצה השמיים"; חיים טופול הוזכר במחווה לאנשי התיאטרון שהלכו לעולמם השנה

אכזבה למועמדים הישראלים בטקס פרסי התיאטרון על שם לורנס אוליביה שהתקיים אמש (א') ברויאל אלברט הול בלונדון.
המחזמר "ביקור התזמורת", על פי סרטו של ערן קולירין, לא זכה באף אחד מששת הפרסים שהיה מועמד להם, כולל פרסי השחקן והשחקנית הראשיים במחזמר למירי מסיקה ואלון אבוטבול.
השניים הופיעו במסגרת הטקס בדיאלוג קצר מתוך ההפקה, שהוביל לשיר סולו של מסיקה, שבו יש לאבוטבול חלק דיבורי קטן. מנחת הערב (המשעמם עד כאב), האנה וודינגהאם, העירה אחרי ההופעה שקולה של מסיקה הוא "מהקולות היפים ביותר ששמעתי בימי חיי".
עם זאת, הנאמבר של "ביקור התזמורת", עם שני שחקנים ושולחן, בלט בדלות התקציב שלו לעומת הנאמברים הגדולים והמושקעים של שאר ההפקות המועמדות. ההפקה עלתה בלונדון בסוף 2022 למשך שמונה שבועות, ואינה צפויה לחזור לבמות.
בטקס עצמו לא נרשמו הפתעות רבות, ורוב השמות שהובילו בהימורים המוקדמים אכן זכו לבסוף.
פול מסקל, השחקן האירי העולה שהיה מועמד בחודש שעבר לאוסקר על תפקידו ב"אחרי השמש", גרף כצפוי את פרס השחקן במחזה על הופעתו כסטנלי קובלסקי ב"חשמלית ושמה תשוקה", שזכתה גם בפרס ההפקה המחודשת (של מחזה) הטובה ביותר. ג'ודי קומר מ"להרוג את איב" זכתה בפרס השחקנית במחזה על הצגת היחיד "PRIMA FACIE" (שעברה בינתיים לברודוויי וזכתה גם בפרס המחזה הטוב ביותר), שבה היא מגלמת עורכת דין שמגינה על עברייני מין, ואז הופכת בעצמה קורבן לתקיפה מינית. מפיק ההצגה ציין שבכל שתי דקות מתרחשת תקיפה מינית בבריטניה.
פרס המחזמר הטוב ביותר הוענק ל"עומד על קצה השמיים", שמלווה תושבים של שיכון עוני בשפילד במהלך שישה עשורים, ומבוסס על האלבום של ריצ'ארד הולי משנת 2012. נאום הזכייה של הולי היה מבולבל, רצוף ניבולי פה ומביך במיוחד. נאומו של חתן פרס מפעל החיים, סר דרק ג'קובי, לעומת זאת, היה ארוך כמו הקריירה שלו.
קטי ברייבן הייתה מי ש"גנבה" ממסיקה את פרס השחקנית הראשית במחזמר, עבור הופעתה המדהימה ב"תמי פיי", המחזמר של אלטון ג'ון על המטיפה האוונגליסטית בשם זה. ברייבן עלתה לבמה בהריון מתקדם.
הצגת הילדים בהפקת הרויאל שייקספיר קומפני, "השכן שלי טוטורו", המבוססת על סרט יפני מצויר, זכתה בשישה פרסים, כולל במאי השנה. חיים טופול הוזכר במחווה לאנשי התיאטרון שהלכו לעולמם השנה.