סגור

הסטירה ועונשה: וויל סמית' יושעה למשך עשור מטקסי האוסקר

כך החליטה האקדמיה לקולנוע בארה"ב בעקבות התקרית בה סטר כוכב הקולנוע למנחה הטקס כריס רוק מעל בימת האוסקר, לאחר שהאחרון התבדח על חשבון אשתו; העונש חל על כל האירועים שהאקדמיה מארגנת

כוכב הקולנוע וויל סמית' לא יוכל להשתתף בעשר השנים הקרובות בטקס פרסי האוסקר, זאת בעקבות התקרית בטקס האחרון במהלכה סטר למנחה כריס רוק לאחר שהאחרון התבדח על חשבון אשתו - כך לפי הודעת האקדמיה לקולנוע בארה"ב היום (ו').


לפי הצהרת דיוויד רובין, נשיא ומנכ"ל האקדמיה, המצוטטת על ידי CNN, "ההנהלה החליטה כי למשך תקופה של עשור החל ב-8 באפריל, 2022, מר סמית' לא יוכל להיות נוכח באירועים ובתוכניות של האקדמיה - פיזית או באופן וירטואלי". הוא ציין כי העונש לא מוגבל רק לטקס האוסקר.

1 צפייה בגלריה
השחקן וויל סמית' סוטר ל כריס רוק ב טקס האוסקר
השחקן וויל סמית' סוטר ל כריס רוק ב טקס האוסקר
הסטירה לרוק
(צילום: AFP)

הנהלת האקדמיה היתה אמורה להתכנס ב-18 באפריל אך ישיבתה הוקדמה להיום לאחר שבשבוע שעבר הודיע סמית' על פרישתו ממנה. משמעות הפרישה היא שסמית' לא יכול להשתתף בהצבעותיה, אך אין הדבר מוניע ממנו להיות מועמד לפרס האוסקר בעתיד.
סמית' סטר לרוק על במת הטקס, בו זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת", לאחר שהקומיקאי התבדח על התקרחותה של אשתו, ג'אדה פינק סמית'. ההתקרחות נובעת ממחלת האלופסיה. רוק עצמו לא התייחס בהרחבה לתקרית, ואמר כי הוא עדיין מנסה לעכל מה שקרה.
וויל סמית' התנצל פומבית על התקרית, וגם בפני וויל פאקר, מפיק הטקס. לדברי פאקר, משטרת לוס אנג'לס התכוננה לעצור את סמית', אך רוק לא היה מעוניין בכך, ולא הגיש תלונה.