סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להעלות הילוך עם "מנאייכ", לשבץ פסיפס לאריג מופלא, לפגוש את נפוליאון של הפחמימות, לתת בראש עם רד בנד, לגלות את דור העתיד באופנה או לשבור חוקים של כל פורמט עם "החבובות"

טלוויזיה

להעלות הילוך עם "מנאייכ"

יש משהו שגרתי מדי, שקט להדאיג, בפרק הראשון של העונה השנייה של "מנאייכ", החוזרת הערב לכאן 11. השוטרים עושים את עבודתם בצורה די מנומנמת. כמו בעונה הקודמת גם הפעם יש רמיזות לאירועים שמתרחשים אצלנו במציאות - ראש הממשלה נתבע. הפרקליטות עסוקה בלהגיש נגדו תיקים. יש מי שחושבים שתפרו לו אותם. הכל פחות או יותר חזר לשגרה, ברק הראל (עמוס תמם) עוד במדים, טל בן הרוש (לירז חממי) עם כרסה בין שיניה, ניצב שאול כץ (רמי הויברגר) עומד בראש חברה של קנאביס רפואי. ורק איזי בכר (שלום אסייג), שוטר מח"ש שחשף את כל השחיתות הרצחנית בתוך המשטרה בעונה הראשונה, עזב ועובד עם אבא שלו ליאון (מכרם חורי) בחנות הדיג.
6 צפייה בגלריה
פנאי מתוך מנאייכ עונה 2
פנאי מתוך מנאייכ עונה 2
שלום אסייג ועמוס תמם ב”מנאייכ". לוכדים את הצופים
(צילום: רואי רוט באדיבות כאן 11)
הפושעים ממשיכים לפשוע, הרשעים ממשיכים לרשוע. כל זה מדאיג כי קודם כל יש איזו ציפייה שלפחות בבדיון, בסדרות עלילתיות ייעשה קצת צדק, וגם מדאיג מבחינה פרוזאית — מצפים מסדרת מתח משטרתית מרשימה כ"מנאייכ", שיהיה בה יותר אקשן. ואז בום - סליחה על הספוילר - זה קורה בסוף הפרק, ומאותו הרגע הכל עולה הילוך. הרגיעה היתה הסחה, סתם שקט שלפני הסערה, דרך לתפוס אותנו ואת השוטרים לא מוכנים. זה מצליח. את הצופים הם ילכדו.
רותה קופפר

תערוכה

לשבץ פסיפס לאריג מופלא

בשבת תיפתח בגלריה פריסקופ בתל אביב התערוכה "סיפור כיסוי" של אמנית הפסיפס דפנה בירגר. היצירות המרהיבות שלה כוללות, בין השאר, שטיחים (למשל, שטיח פרסי שהושקעו בו 650 שעות עבודה), ופרטי לבוש כמו שמלה פרחונית מהמאה ה־19 שמוצגת במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון.
מאז ומתמיד, היא מספרת, נמשכה לאתניות, לתרבויות אחרות, שלא לדבר על רקמות ואריגות מיוחדות שריתקו אותה. היא נולדה וגדלה בכפר מל"ל ולאחר קריירה ארוכה בצה"ל למדה אנתרופולגיה ופנתה לתחום האמנות והיצירה. כיום היא גם מלמדת חוגים וסדנאות פסיפס בסטודיו שלה בכפר. היא עושה שימוש בחתיכות קטנות של אבנים טבעיות בשילוב שיש קיסר וזכוכית סמלטי.
6 צפייה בגלריה
פנאי יצירת פסיפס של דפנה בירגר
פנאי יצירת פסיפס של דפנה בירגר
פסיפס של דפנה בירגר. מרהיב
עליי להודות כי יש לי חיבה אישית לאמנות המוזאיקה העתיקה המשלבת בין חומרים וטכניקות מסורתיות ומודרניות, וזוכה בעשורים האחרונים לפריחה ופופולריות מחודשת. עבודותיה של בירגר הן ריאליסטיות להפליא ומציתות את הדמיון: אפשר ממש להבחין בתנועה של הבגד, או לפחות לדמיין אותה כשניצבים מולו. אוצרת: מירי קרימולובסקי.
עילית מינמר

אוכל

לפגוש את נפוליאון של הפחמימות

את ארז קומורובסקי, הלוא הוא "לחם ארז" (לשעבר, לשעבר), דומה שכבר אין צורך להציג, בטח שלא מאז הפך לכוכב תקשורת (ופרש לאחרונה בשל חשדות להטרדות מיניות). איכשהו נדמה שגם את אריק קייזר כבר לא ממש צריך להציג, לפחות לא לתושבי תל אביב והסביבה. קיסר הלחם הצרפתי שהפך בן לילה לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים כאן בשנים האחרונות (עם רשת "מייזון קייזר") אחרי שכבש לפני כן את כל העולם, הוא ממש נפוליאון של הפחמימות.
6 צפייה בגלריה
פנאי אריק קייזר
פנאי אריק קייזר
אריק קייזר. שיחה על אפייה מקומית
(צילום: Alban Couturier)
בשישי הקרוב ייפגשו השניים לשיחה צפופה במרכז תרבות האוכל הישראלי "אסיף". נעמה שפי, מייסדת המרכז, תארח אותם, ועדי קיהן, האופה המצטיינת מ"מילק" היפואי, תצטרף אף היא. השלושה ישוחחו על מהי אפייה מקומית ואין ספק שזה יהיה מרתק, אפילו אם אתם כבר מזמן נמנעים מגלוטן.
יש להירשם מראש באתר asif.org
חיליק גורפינקל

מופע

לתת בראש עם רד בנד

להקת הבובות רד בנד (ארי פפר, מיכה דומן ועמי וייזל) חוזרת לבמות עם הפסטיבל הרוק המסורתי רדסטוק, שבו היא מארחת את מיטב האמנים לביצועים בלתי נשכחים (הבולטים בעבר: “Crazy” עם נינט ו”Baby I can hold you” עם שרית חדד). מי שכבר נכח במופע יודע שמדובר באירוע רוק מטורף, מקפיץ, הומוריסטי, שכולו מוזיקה ופאן.
6 צפייה בגלריה
פנאי רד אורבך רד בנד
פנאי רד אורבך רד בנד
רד בנד. חגיגה פסיכו קוסמית
(צילום: אוהד רומנו)
רשימת האורחים השנה מרשימה במיוחד וכוללת את תיסלם, טונה, נינט, תמיר גרינברג, פול טראנק, נונו ושרית חדד. זה יקרה הערב בזאפה לייב פארק ראשון לציון (9080*). פפר: "רדסטוק הוא התגשמות חלום. האמנים הכי שווים, הטירופים הכי גדולים, דברים שאני מדמיין במקלחת קמים לתחייה. העולם כולו עלול להתפוצץ כתוצאה מהחגיגה הפסיכו קוסמית שתכננתי לכם".
מאיה נחום שחל

אופנה

לגלות את דור העתיד

31 סטודנטים מהמחלקה לאופנה בשנקר יציגו בראשון הקרוב בתל אביב את קולקציות הגמר שלהם בערב שפתוח לקהל הרחב. שנקר ממשיך להיות מבתי הספר הנחשבים בעולם בתחומו, והסטודנטים מראים בערב הזה יצירתיות וכישרון שבקנה מידה מקומי לא נתקלים בו הרבה.
השנה הם עוסקים בקולקציות שלהם בתודעה האנושית, באינדיבידואל ובסוגיות חברתיות בשלהי מגפת הקורונה שהיתה חלק בלתי נפרד מתקופת הלימודים שלהם, הציבה להם אתגרים, וללא ספק השפיעה עליהם.
6 צפייה בגלריה
פנאי אופנה עיצוב של שביט לקח
פנאי אופנה עיצוב של שביט לקח
עיצוב של שביט לקח. בהשראת הבית שבו גדלה
כך, למשל, שגיא ציפורן עוסק בתרבות הלבישה החד־פעמית; שביט לקח שאבה השראה מהבית שגדלה בו ומהאסתטיקה המקסימליסטית־קיטשית שלו; שקד קטיה כהן מבקש להביא את האופנה הטרנסית והקווירית למרכז הבמה; וטל מסלבי בוחנת את הצורך האנושי במגע ואינטראקציה בחיים הדיגיטליים. בערב תתקיים גם הופעה חיה של הרכב האינדי פופ Garden City Movement.
לכרטיסים לחצו כאן
עילית מינמר

טלוויזיה

לשבור חוקים של כל פורמט עם "החבובות"

האוצר הכי מפתיע שמצאנו במעמקי הספרייה של דיסני פלוס שנכנס לפני שבוע לחיינו הוא כל חמש העונות המקוריות של "החבובות", בין 1976 ל־1981. מבחינתי, זו סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר בכל הזמנים.
ג'ים הנסון, פרנק אוז ושות' יצרו סדרת פריים־טיים שיש בה חופש מוחלט. בלי חוקיות ובלי פורמט, הכל הולך. זו תוכנית בידור, בסגנון "סאטרדיי נייט לייב", עם שירים, מערכונים ואורחים, שעוברת מתלאות ההפקה מאחורי הקלעים, אל הבמה, ואל תגובות הקהל. זה אבסורדי, נונסנסי ואנרכיסיטי. הסדרה שוברת כל מוסכמה טלוויזיונית וכל חוקיות.
6 צפייה בגלריה
פנאי החבובות
פנאי החבובות
החבובות. 120 פרקים של גאוניות מטורללת
(צילום: disney)
לכאורה זו אמורה להיות סדרה לילדים - כי יש שם בובות בתפקידים הראשיים (קרמיט, מיס פיגי, פוזי הדוב, ראלף הכלב, סם הנשר ועוד ועוד) - אבל אורחי התוכנית מכוונים לקהל מאוד מבוגר (ג'ורג' ברנס, שירלי באסי). כדאי להתחיל מפרק 8 של עונה 1, שבו מתארח המוזיקאי הגאון פול וויליאמס והאינטראקציה בינו לבין מארחיו הפרוותיים מגיעה לשלמות. 120 פרקים של גאוניות מטורללת. עונג.
יאיר רוה