סגור

התבטא נגד מדינת ישראל - ותיאטרון החאן ביטל את ההצגה על פי ספרו

התיאטרון הירושלמי ביטל את ההצגה "הילד עם שני הלבבות" המבוססת על ספרו של חאמד אמירי לאחר שהסופר גינה את פעולות צה"ל וטען שישראל מבצעת רצח עם בעזה. מנכ"ל התיאטרון: "בימים בהם ישראל מתמודדת עם משבר מהקשים שידעה, אין אנו יכולים לפאר יצירה של סופר זה"

הנהלת תיאטרון החאן הירושלמי ביטלה את ההצגה "הילד עם שני הלבבות", לאור תקיפותיו של הסופר חאמד אמירי את פעולות צה"ל והתבטאויותיו נגד מדינת ישראל.
ההצגה האוטוביוגרפית "הילד עם שני הלבבות", המבוססת על ספרו של אמירי, מספרת את סיפורם של בני משפחת אמירי שברחו מאפגניסטן בשנת 2000 לאחר שאם המשפחה התריסה נגד שלטון הטליבאן.
מאז פרוץ המלחמה בישראל צייץ הסופר בטוויטר נגד מדינת ישראל ובעד "שחרור פלסטין" ושיתף פוסטים המציגים את המצב בעזה כ"רצח עם" על ידי מדינת ישראל ושימוש בהשטאג #gazagenocide. כמו כן צייץ ושיתף אמירות כנגד פעולות ישראל מפני המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס, ואף השתתף בהפגנות כנגד המדיניות הישראלית.
יורם ברוורמן, מנכ"ל תיאטרון החאן, מסר: "למרות ההשלכות הכבדות עבור התיאטרון, בכל ההיבטים, החלטנו בעת הזו להקפיא את המשך ההכנות להעלאת ההצגה. בימים בהם ישראל מנהלת לחימה, מתמודדת עם משבר מהקשים שידעה, ובשעה שבנינו ובנותינו שומרים על הבית, אין אנו יכולים לפאר יצירה של סופר זה".