סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

לרדוף אחרי האוטו גלידה של איתיאלה, לראות בערב אחד את איפה הילד, קותימן ואריאל זילבר, לרכוש אמנות למען פרויקט נהדר, להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם האופנה, להתאהב באינדי דל תקציב וחמוד ולצלול לבינג’ בלשי מהנה ואסקפיסטי

אוכל
לרדוף אחרי האוטו גלידה של איתיאלה
הפודטראק של איתיאלה היאט במושב מטע הפך כבר מזמן למוקד עלייה לרגל, עכשיו מוסיפה זוכת העונה ה־9 של “מאסטר שף” לרפרטואר שלה עוד אוטו — האוטו האולטימטיבי: אוטו גלידה. הפודטראק היחיד שאנחנו מכירים מילדות. היאט מציעה בו גלידות ארטיזנליות שהיא מייצרת בעצמה בטעמים יוצאי דופן ממש כמו סלק שרוף עם מרנג סומאק או גלידת פטל מהפטל הטרי של ירוק'לה, המטע שלה ושל ניסים בעלה. בכל פעם יימכרו באוטוגלידה רק שני טעמים ואנחנו ניאלץ לרדוף אחריו ברחבי הארץ. מחר תוכלו לתפוס אותו ב"פרדס של סבא יוסי" בפרדס חנה שהוא מתחם קניות תוצרת חקלאית קטן ונחמד ששווה ביקור. איתיאלה תמכור שם גלידת בהרט וסירופ תמרים עם קראמבל סולת ואגוזי מלך, וגלידת יוגורט ריבת משמשים, שמן זית, זעתר ומלח. בהמשך היא תפרסם באינסטגרם לאן תגיע.
באינסטגרם: otoglida_ithiela
חיליק גורפינקל
6 צפייה בגלריה
פנאי  האוטו גלידה של איתיאלה
פנאי  האוטו גלידה של איתיאלה
הגלידה של איתיאלה. טעמים לא שגרתיים
(צילום: איתיאלה היאט)
לילה לבן
לראות בערב אחד את איפה הילד, קותימן ואריאל זילבר
הלילה יתקיימו אירועי לילה לבן ברחבי העיר תל אביב־יפו, עם מבחר עצום של מופעים שווים. בין האירועים שלא כדאי לפספס: ריף כהן בליווי תזמורת ואלישע בנאי שיתקלט יופיעו בנמל יפו, ארי גורלי ועמיר לב יהיו בשוק הפשפשים. בגן הפסגה יופיעו איפה הילד, קרולינה, והדי.ג'יי והמפיק המצליח עומרי סמדר, שכל הופעה שלו היא מסיבה. בפארק התחנה יעלה מופע הלהקה המלא של קותימן. בכיכר התרבות (הבימה) יופיעו אריאל זילבר ונורית גלרון, וברחבת האופרה תופיע פריצת השנה שירה מרגלית ("אחותי כבר לא סובלת אותך"). לאורך רצועת החוף יתקיימו מסיבות והרקדות, ובחוף תל ברוך יתקיימו הופעות של גבע אלון ונקמת הטרקטור. במוזיאון תל אביב מתוכנן ליל שוטטות טכנולוגי עם שוק אוכל וסטנד־אפ של תום יער, וברחבת הסינמטק יוקרן להיט האייטיז פוטלוס. בבית ביאליק יקריאו משוררים משירי מאיר ויזלטיר שנפטר השנה, בתיאטרון בית ליסין יציגו סטודנטים למשחק יצירות קצרות, ובאופרה יתקיים סיור לילי מאחורי הקלעים. אחרי כל הבלגן והאקשן יינעל הלילה עם יוגה בזריחה בנמל תל אביב.
מאיה נחום שחל
6 צפייה בגלריה
פנאי איפה הילד
פנאי איפה הילד
חמי רודנר בהופעה. איפה הילד יופיעו בגן הפסגה ביפו
(צילום: ענר גרין)
מכירה
לרכוש אמנות למען פרויקט נהדר
לשלל תערוכות המכירה שמציעות אמנות ישראלית לקהל הרחב במחירים נגישים מצטרפת אחת מרגשת במיוחד — "הזדמנות שנייה". משתתפים בה 23 אמניות ואמנים מקומיים, שיצרו עשרות עבודות עבור חוות קרן אור בבית ברל, שהיא חוות שיקומית הדדית — גם לבעלי החיים וגם לבני האדם שמטפלים בהם. חוות קרן אור, שקולטת חיות בית ומשק נטושות במצבי סיכון ומשקמת אותן, משמשת גם כמרכז שיקומי לפגועי נפש והלומי קרב, ילדים ונוער בסיכון, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים. היצירות בתערוכת המכירה — ציורים, איורים, רישומים וצילומים — נוצרו מתוך מפגש של האמנים עם חיי היומיום בחווה, והן מוצעות במחירים נגישים במיוחד. בין השמות הבולטים: הצלם מיכאל ליאני, הצייר הריאליסטי אביב קלר, הציירת נטלי שפירא והצלם רוסתם באירמוב, שעובד בטכניקות צילום קלאסיות מהמאה ה־19. ההכנסות נועדו להבטיח את המשך פעילות החווה. 2,100-500 שקל
יקיר שגב
6 צפייה בגלריה
פנאי ציור של אביב קלר עיזים שמן על בד
פנאי ציור של אביב קלר עיזים שמן על בד
ציור של אביב קלר מתוך המכירה. "עיזים", שמן על בד
(צילום: אביב קלר)
תערוכה
להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם האופנה
מהי אופנה דיגיטלית ואיך לובשים אותה? איך יוצרים וצורכים אופנה מתוך כבוד לגוף ולסביבה ואיך נוקטים עמדה אתית או פוליטית באמצעות עיצוב בגד. "תיקון מידות", תערוכה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר המוצגת עד 15.7 במסגרת הביאנלה לאמנויות ולעיצוב במוזיאון ארץ ישראל, מנסה לענות על כך גם באמצעות אינטראקציה עם הקהל. לדברי האוצרת אירה גולדמן, זו הזדמנות להבין את תהליכי העבודה והמחקר שביצירת אופנה, להציץ אל מעבר לשיא שהוא התצוגה ולהיחשף לגישות חדשות. התערוכה כוללת סטודיו שמעצבים בוגרי המחלקה עובדים בו פיזית וכן תצוגה של דגמים. בין המוצגים המעניינים: המותג Future Positive המדגים איך יוצרים אופנה דיגיטלית, שמלה שיצרה נועה לוב המבקרת את התפיסה של הגוף הנשי והייעוד שלו בחברה הישראלית הפטריארכלית, ובגד עם תכשיט של רקמה פלסטינית שיצר אחמד מרים חסן העוסק בכלות פלסטיניות ובעקירה שלהן ממשפחתן, לא תמיד מרצונן.
עילית מינמר
6 צפייה בגלריה
פנאי נועה לוב למחלקה לעיצוב אופנה בשנקר
פנאי נועה לוב למחלקה לעיצוב אופנה בשנקר
שמלה של נועה לוב. אופנה כביקורת חברתית
(צילום: אחיקם בן יוסף)
סרט
להתאהב באינדי דל תקציב וחמוד
קצת כמו ששמו מרמז, "החבר השמן שלי" הוא סיפור חיזור לא שגרתי בין אשה צעירה ומצליחנית ובין בחור בטלן, עצלן מוזנח ושמן. סיפור שבכל מקום שאינו הקולנוע הישראלי העצמאי אין לו סיכוי להתקיים, לא כל שכן לשרוד. קצת כמו "כשהארי פגש את סאלי", גם סרטו של גודיס שניידר מפגיש את שתי הדמויות הראשיות שוב ושוב לאורך השנים, מהצבא — שם היא קצינה והוא חייל פשוט, ומציג את השינויים שחלו בהם. זהו סרט מאוד מאוד דל תקציב, שעשוי באמצעים הפשוטים ביותר, ולמרות פגמיו האובייקטיביים יש בו גם משהו מקורי מאוד, ובעיקר: הוא ממש חמוד.
יאיר רוה
6 צפייה בגלריה
פנאי החבר השמן שלי  סרט
פנאי החבר השמן שלי  סרט
“החבר השמן שלי”. מקורי למרות התקציב הקטן
(צילום: עמית שעל באדיבות טרנספקס)
טלוויזיה
לצלול לבינג’ בלשי מהנה ואסקפיסטי
“ויל טרנט” הוא הבלש המבריק שבמרכז הסדרה הקרויה על שמו בדיסני פלוס. הסוכן המיוחד ויל (רמון רודריגז) לבוש תמיד בחליפת שלושה חלקים, מדבר בשקט, קורא זירות רצח כמו ספר פתוח ונראה קר כקרח, אבל הוא אדם רגיש וטוב. כילד הוא ננטש והיה במוסדות הרווחה, שם גם התחבר עם אנג’י, שהיא כמוהו שוטרת באטלנטה שבג’ורג’יה. העבר שלו לפעמים רודף אותו, ולא נותן לו לשכוח מי אלה שזקוקים לעזרתו, ומספק לו עוד יתרון בפענוח פשעים. בסדרה המשטרתית הזאת, המבוססת על ספריה רבי־המכר של קארין סלוטר, הכל עשוי היטב — מהווסטים הסרוגים ונעלי ההתעמלות של השותפה שלו פיית’ (איאנתה ריצ’ארדסון), דרך העלילות הבלשיות המהודקות ועד לאחרון השחקנים. הפרק האחרון שודר לפני שבוע, וכעת יש 13 המוצעים לצפייה אסקפיסטית בעולם שבו המשטרה עושה את עבודתה.
רותה קופפר
6 צפייה בגלריה
פנאי ויל טרנט סדרה דיסני פלוס
פנאי ויל טרנט סדרה דיסני פלוס
“ויל טרנט". עשוי היטב
(צילום: disney plus)
ספרות
ללמוד לתרגם
מתרגמי הספרים הם בדרך כלל האנשים השקופים שבזכותם ספרות העולם מגיעה עד פתח הבית, שלא לומר עד פתח הלב. המכון הישראלי לתרגום (בתמיכת מפעל הפיס) יוזם פרוייקט רזידנסי למתרגמים — שבעה ממיטב מתרגמי הספרות העברית ליפנית, צרפתית, אנגלית, גרמנית, ספרדית, הולנדית ואיטלקית — יחנכו מתרגמים בראשית דרכם. אירוע הפתיחה של המיזם הזה מתרחש ביום שני (3.7) בקיבוץ אילון והוא פתוח לקהל המתעניין.
את הערב יפתח פאנל של מתרגמים בהנחיית ד"ר עודד וולקשטיין, שידברו על תפקיד המתרגם כאמן. לאחריו ניר רצ'קובסקי, מבכירי המתרגמים לצרפתית, יעביר סדנה של תרגום בכיוון ההפוך לזה שהמתרגמים מורגלים בו – תרגום משפת המוצא לעברית. בחלקו השני של הערב תתקיים סדנת "הצצה אל מלאכת התרגום" — הקהל יתחלק לצוותים ויעבוד על תרגום מקורי של טקסט, בליווי מתרגם ותיק.
שירי לב־ארי