סגור

נמוך זה גבוה: כפכפי קרוקס חדשים עם קריצה

בית אופנת העילית בלנסיאגה מוציא מהדורה של כפכפי קרוקס על עקבי סטילטו ב־600 דולר, ומערער על ההבדלים שבין נוחות לבין שיק

הן חוזרות. הפעם בגרסת סטילטו. כן, שיתוף הפעולה בין בית האופנה בלנסיאגה למותג האמריקאי קרוקס שוב קורה. ב־2017 היו אלה נעלי פלטפורמה צבעוניות ונטולות חן בעיצובו של דמנה גווסאליה שחרכו את מסלול התצוגה לחורף 2018 והותירו הרבה פיות פעורים בעולם האופנה, ובכלל. סדרת הפלטפורמה נמכרה בעבור 850 דולר לזוג, ובתוך כמה שעות מרגע שעלו לאתר במכירה מוקדמת כבר אזלו והיו סולד אאוט.


השבוע חשף בית האופנה את שיתוף הפעולה החדש שלו עם מותג כפכפי הנוחות: "קרוקס מאדאם" על עקב סטילטו של 8 מ"מ בצבעים ירוק דשא, ורוד פוקסיה, ועוד צבעים ב־625 דולר ומגפי קרוקס בכ־700 דולר. ומי שעדיין חולמות על פלטפורמה: הקאמבק יתרחש בקיץ 2022 בגרסה המכונה "הארד קרוקס": עם פלטפורמה גדולה יותר, כבדה יותר, גסה יותר, בגרסה גראנג'ית ועתידנית עם אלמנטים ממתכת וניטים - במקום הצבעוניות הילדותית המזוהה עם המותג.

2 צפייה בגלריה
פנאי נעלי הסטילטו של קרוקס בעיצוב בלנסיאגה
פנאי נעלי הסטילטו של קרוקס בעיצוב בלנסיאגה
נעלי הסטילטו של קרוקס בעיצוב בלנסיאגה
(צילום: BALENCIAGA)
גווסאליה הבהיר עוד בראשית דרכו, ב־2014, כשהקים את Vetements - קולקטיב של כמה מעצבים מארצות העולם השלישי - שהוא מעצב פריטים מסוג אחר כשהכניס את המושג "אופנה מכוערת" ללקסיקון וקרא תיגר על בתי האופנה הגדולים. במשך השנים המשיך ובחן את הגבול שבין מכוער ליפה, ומאז מונה ב־2015 למנהל האמנותי של בית האופנה בלנסיאגה, הוא מיישם גם שם את משנתו.
אבל גווסאליה ובלנסיאגה לא לבד. נעלי הנוחות הללו, שבעיני רבים הן מוקצות מחמת מיאוס - דווקא צברו תאוצה בימי המגפה, כשכולם נדרשו לנעלי בית נוחות ושטוחות. סלבריטאים ומובילי טעם למיניהם, בהם קניה ווסט, אימצו את נעל הפלסטיק הזאת והיא צברה יותר ויותר אוהדים. במשך השנים המותג גם פעל לשיתופי פעולה נוספים, למשל עם ג'סטין ביבר, רשת המזון המהיר קנטאקי פרייד צ'יקן, ועם הזמר וכותב השירים הפורטוריקני בוניטו אנטוניו מרטינס אוקזיו המוכר כ"באד באני" וייצרו מהדורות מוגבלות שפנו בעיקר לדור ה־Z.
"הכפכפים שלנו משמשים מצע שיכול לתדלק טרנדים לוהטים ולעורר שיח", אמר סגן נשיא השיווק של קרוקס מישל פול. "לכן אנו חושבים שהם רלבנטיים יותר מתמיד בעולם הסטריט וור". לדברי אנדרו ריס, יו"ר קרוקס, "חלק משיתופי הפעולה שלנו נועדו למשוך קהל חדש, וחלק מעוצבים כדי ליצור באזז".


2 צפייה בגלריה
נעלי קרוקס לבנות crocs
נעלי קרוקס לבנות crocs
נעלי קרוקס לבנות
(צילום: Tampa Bay Times)

בין שאוהבים אותן ובין שלא, התוצאות של קרוקס מדברות בעד עצמן. באפריל השנה דיווחה החברה על עלייה במכירות של 64% ברבעון הראשון של 2021 ל־640 מיליון דולר, כך על פי CNN. הנעליים שרבים רואים בהן מכוערות ונמכרות במחיר של 50-30 דולר נהפכו לנעלי נוחות שננעלו בבית ובחוץ כאחד, עם פיג'מה אך גם עם בגדים, בעיקר בקרב המילניאלז. וכשמדובר בדור הזה, שמחפש עניין ודברים חדשים כל הזמן, נראה שלא יעבור זמן רב עד שהדגם של קרוקס על עקב סטילטו - שעומד בניגוד בלתי אפשרי לנוחות וגם לשיק - יאזל מהשוק ויהיה סולד אאוט גם הוא. שהרי הפרשנות של הנעליים שנחשבות לנוחות בעולם לאופנת היוקרה יכול להיתפס בעיני לא מעט נשים כהזדמנות לחזור לעקבים אחרי חודשים של סגר בבית.
גם הקמפיין לנעליים הללו, שצולם בברלין, בוודאי יוסיף לבאזז: הוא מדבר בשפתם של שני המותגים וקהל היעד שלהם, ונעשה תוך שיתוף פעולה בין הצלמת כריסטינה נגל והאמנית אנה אודנברג שיצרה פסלים בהזמנה מחומרים ממוחזרים של בלנסיאגה ומציג עולם עתידני המתואר כ"שילוב בין זר למוכר". היצירות של אודנברג עצמן יוצבו בחנויות בלנסיאגה בלונדון, ובניו יורק כחלק מפרויקט אמנות בחנויות של המותג.