סגור
פנאי אחיות רעות
"אחיות רעות". קאסט מגוון ומצוין (צילום: apple tv)

"אחיות רעות": קומדיה שחורה על חמש אחיות שאולי רצחו בעל אחד

קומדיה שחורה שמצליחה להיות גם מצחיקה וגם נוגעת. שני פרקיה הראשונים של הסדרה עלו בסופ"ש האחרון לאפל TV

חמש האחיות לבית גארווי עומדות במרכזה של הסדרה "אחיות רעות", ששני פרקיה הראשונים עלו בסופ"ש האחרון באפל TV: אווה (שרון הורגן), האחות הגדולה ומי שנכנסה לנעלי ההורים שמתו, וגם גרה בביתם; אורסולה (אווה בירת'יסטל), שלומדת צילום ועוד דברים מהמורה לצילום; ביבי (שרה גרין), שעוטה רטייה לעינה והיא הרושפת שבחבורה; בקה (איב יוסון), הצעירה באחיות, מסז'יסטית במקצועה; וגרייס (אן מארי דאף), אמא טובה ואישה נעימה, הנדרסת תחת רגלו הגסה של בעלה המתעמר ג'ון פול (קלאס באנג), שמת כבר בסצנת הפתיחה של הפרק הראשון, המכונה "The Prick", משחק מילים על דקירה (אופציה לסיבת המוות שלו) ולהיותו שמוק, כפי שמכנות אותו האחיות.
כבר משני פרקיה הראשונים מסתמנת "אחיות רעות" כממתק מענג. את הקומדיה השחורה הזו יצרה הורגן ("קטסטרופה", "גירושים", "This Way Up" ועוד), שגם מככבת בה, ומתמחה בקומדיות רומנטיות מחוכמות ובכתיבת דמויות נשיות מעולות. הסדרה מתרחשת באירלנד, בנופים המרהיבים שלה, בין בתים ורחובות יפהפיים, וכל פריים בה מצולם נהדר. אפילו הפתיח שלה הוא יצירת מופת קטנה בפני עצמה — דומינו של שלל רציחות, שכמותו לא נראה על המסך מאז הפתיח של "דקסטר".
הסדרה מדלגת בין ההווה לעבר מלפני חצי שנה, ומובלת בידי השאלה האם האחיות רצחו את ג'ון פול — ואם כן, כיצד. לכל אחת מהאחיות יש סיבה טובה לרצוח את ג'ון פול, וגם יצא להן ביחד לייחל למותו בידיהן. שני אחים, שהם סוכני הביטוח שלהן, תוהים מה באמת קרה שם, ואם אכן היתה כוונת זדון שהובילה למוות: תומאס (בריאן גליסון) עושה זאת פשוט כדי שתהיה לו סיבה לא לשלם לאלמנה את כספי הביטוח שלה, ואילו מת'יו (דאריל מקורמק, "אף פעם לא מאוחר מדי") הוא סתם עוד דובדבן לקצפת שהיא הסדרה.
2 צפייה בגלריה
פנאי סדרה אחיות רעות
פנאי סדרה אחיות רעות
מתוך הסדרה אחיות רעות
(צילום: apple tv)
כל השחקניות בקאסט מצוינות, מגוונות שונות ומיוחדות, וכשהן ביחד התענוג גדול עוד יותר. ואילו באנג מגלם את ג'ון פול כנבל גרגמלי, כולל השיער הצבוע המשוך לאחור, כל כך טוב שהקהל בהחלט מריע לאחיות ומייחל למותו הידוע מראש.
ובכל זאת, הסדרה איננה רק קומדיה, והיא מצליחה לשזור התייחסות רגישה להשלכות של זוגיות עם גבר רעיל על כל סביבתה. "הקהל לא רוצה לראות 10 שעות של אומללות", אמרה הורגן בראיון ל"סקרין ראנט" לקראת עליית הסדרה. "אבל באותה מידה הוא גם לא רוצה לראות 10 שעות של השתטויות, כשבלב הסדרה יש נושא רציני. יש לי המון ניסיון (בכתיבת קומדיות), אבל זו היתה טריקית במיוחד".
2 צפייה בגלריה
פנאי שרון הורגן אחיות רעות
פנאי שרון הורגן אחיות רעות
הורגן: "הקהל לא רוצה לראות 10 שעות של אומללות, אבל גם לא 10 שעות של השתטויות, כשבלב הסדרה יש נושא רציני. זה טריקי"
(צילום: AFP)
"אחיות רעות" מבוססת על הסדרה הבלגית "Clan" מ־2012, שהיתה בת עונה אחת. לא ברור אם זאת של אפל TV תתפתח לעונה נוספת, אבל אם כן — ואת זאת אני אומרת אחרי צפייה בשני פרקים בלבד — כדאי לסוכן הביטוח תומאס לשמור על גבו.