סגור

אנגליה בטירוף: דרישה ליום חופש אם הנבחרת תזכה ביורו

ההתרגשות לקראת המשחק מול איטליה מחר גדולה, ועצומה שצברה עד כה יותר מ-320 אלף חתימות קוראת להעניק לעובדים יום חופש ביום שני אם יתגשם החלום - ניצחון אנגלי ראשון בגמר טורניר כלשהו מאז 1966; רה"מ ג'ונסון חושש מ"התגרות בגורל"

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נמצא תחת לחץ גובר לתת לעובדים יום חופש חד פעמי אם נבחרת הכדורגל של אנגליה תנצח מחר (א') את איטליה בגמר יורו 2020 ותזכה בטורניר.


עצומה שהועלתה לאתר האינטרנט של הפרלמנט צברה יותר מ-320 אלף חתימות עד אתמול. לפי העצומה, יום חופש יעזור למשפחות לצפות במשחק ביחד.

2 צפייה בגלריה
אוהדים נבחרת אנגליה כדורגל
אוהדים נבחרת אנגליה כדורגל
אוהדי נבחרת אנגליה חוגגים
(צילום: רויטרס)
ג'ונסון אמר שהרעיון של יום החופש הוא בבחינת "התגרות בגורל".
קונגרס האיגודים המקצועיים קרא גם הוא לחברות להיות גמישות במידת האפשר ולאפשר לעובדיהן להתחיל את העבודה ביום שני מאוחר מהרגיל. מזכיר הארגון פרנסיס אוגריידי אמר: "על הבוסים לדבר עם עובדיהם לגבי סידורי עבודה גמישים לקראת יום שני בבוקר – ואולי לאפשר להם להתחיל את היום מאוחר ולהשלים את השעות שלהם לאחר מכן".
מספר רשתות שינו את שעות הפתיחה שלהן לקראת האירוע הגדול - הגמר הראשון מזה 55 שנה בו משתתפת נבחרת אנגליה בכל טורניר שהוא. בפעם האחרונה שהדבר קרה היה זה גמר המונדיאל ב-1966, אז ניצחה אנגליה את מערב גרמניה בתוצאה 2-4.
רשת Co-op תסגור את חנויותיה מחר בשעה 19:45, ולא בשעה הרגילה, 22:00–23:00, כדי לתת לעובדים אפשרות לצפות במשחק. גם טסקו תסגור את סניפיה באנגליה באותה שעה. רשת הסופרמרקטים לידל תשנה את שעות הפתיחה שלה ביום שני אם אנגליה תנצח, כדי לאפשר לעובדים שעה נוספת "להירגע וליהנות בבוקר". הקונים והעובדים כאחד צפויים להעריך את הצעד, כך לדברי הרשת.
העצומה קוראת ליום חופש ביום שני, אך ארגון יום חופש בהתרעה כה קצרה אולי אינה אפשרית, והממשלה מסרה שאינה רוצה להשפיע על תוצאות המשחק שייערך מחר. "ברור שאנו רוצים שאנגליה תלך עד הסוף ותזכה בגמר, ואז לקבוע את תכניותינו", נמסר מטעמה. הפרלמנט האנגלי מחויב לדון בכל עצומה שצוברת יותר מ-100 אלף חתימות.

2 צפייה בגלריה
אוהדת נבחרת אנגליה
אוהדת נבחרת אנגליה
אוהדת נבחרת אנגליה. שמחה ממש
(צילום: רויטרס)