סגור

יש לכם קריפטו עודף? קבוצת רכישה מנסה לקנות את דנבר ברונקוס

משקיעי קריפטו מקווים לגייס 4 מיליארד דולר דרך קבוצת רכישה כדי לרכוש את קבוצת הפוטבול מקולורדו. שון או'בריאן, אחד המשקיעים, אמר: "המטרה היא שהאוהדים יוכלו להיות הבעלים של הקבוצה". אולם עד כה לא צברה היוזמה תאוצה

קבוצת הפוטבול האמריקאית דנבר ברונקוס הוצעה למכירה, ומשקיעי קריפטו מקווים לגייס 4 מיליארד דולר כדי לרכוש אותה, כך עולה מדיווח באתר CNBC.
בניגוד לקבוצת משקיעים מסורתית, ב-DAO (ארגון אוטונומי מבוזר) נסמכים על טכנולוגיית קריפטו כדי לנטר ולאשר השתתפות בקבוצה וכדי לארגן את הגיוס והחלוקה של ההון. הקבוצה שהתארגנה לרכישת הברונקוס מכילה עורכי דין, רואי חשבון, מפתחי תוכנה, ספורטאים ומתמטיקאי. לפי המשקיע קופר טורלי, DAO הוא מעין "קהילת אינטרנט עם חשבון בנק משותף".
אחד האנשים בקבוצה הוא שון או'בריאן, שעבד כעשור במחלקה המשפטית של סיסקו, ובשנים האחרונות מנהל מספר עסקים קטנים עם אשתו. "אנחנו יודעים שזה נשמע מטורף, אבל זה נועז", אמר. "המטרה היא ביסוס תשתית כדי שאוהדים מכל המעמדות יוכלו להיות הבעלים של דנבר ברונקוס".
2 צפייה בגלריה
קבוצת דנבר ברונקוס פוטבול
קבוצת דנבר ברונקוס פוטבול
קבוצת דנבר ברונקוס
(צילום: גטי )
דרק סורנסן, מתמטיקאי ודוקטורנט במדעי המחשב באוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה, שמייעץ לקבוצת המשקיעים, טען שהמטרה היא להעניק לאנשים בעלות חלקית שתאפשר להם לקחת חלק בהחלטות על ניהול הקבוצה.
שווי קבוצת ה-NFL מוערך בקצת פחות מ-4 מיליארד דולר, והיא צפויה להשיג את המחיר הגבוה ביותר עבור קבוצת ספורט בצפון אמריקה, כך לפי ESPN. הנאמנים של הקבוצה מסרו בהצהרה כי המטרה היא למכור אותה עד תחילת העונה הבאה של ה-NFL.
משקיעי הקריפטו קיבלו רוח גבית מצד מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, שהכריז לאחרונה על תוכנית שתאפשר קבלת תשלומי מס במטבעות קריפטו כבר מהקיץ. הוא אמר כי ישמח אם הקבוצה תירכש על ידי משקיעי הקריפטו. "אתלהב לקחת בזה חלק בעצמי", אמר. "האתגר הוא שזה עולה הרבה כסף, אבל אם יש מספיק אנשים בקבוצת הרכישה, זה יכול לקרות, וכל מה שאוכל לעשות כדי להגשים זאת, אעשה בשמחה".
2 צפייה בגלריה
מטבעות קריפטו
מטבעות קריפטו
מטבעות קריפטו
(Unsplash)
עם זאת, עד כה לא נראה שהיוזמה צוברת תאוצה. לחשבון הטוויטר הנקרא BuyTheBroncos יש פחות מ-50 עוקבים, ושני הניסיונות הקודמים של או'בריאן לרכוש קבוצות ספורט באמצעות DAO לא צלחו.
בכל מקרה למשקיעים יש תוכנית חלופית, מעט יותר ריאלית, והיא לגייס רבע מהסכום, ואז לחבור לקונים מסורתיים שישלימו את הפער. "כמדינה אנחנו רוצים בעלים טובים. זה יהיה מאוד מרשים אם קולורדו תצליח לעשות זאת", סיכם המושל.