סגור
טיאגו ליברפול גמר ליגת האלופות קזמירו ריאל מדריד
ליברפול נגד ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות 2022. שיא הכנסות מסחריות גבוה ב-13% מלפני מגפת הקורונה (צילום: AP)

הסכמי חסות לחברות התעופה ונתונים מעודדים לכדורגל האירופי: השבוע בעסקי הספורט

אל על והוועד הפראלימפי חתמו על הסכם חסות למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, ארקיע וההתאחדות לכדרוגל חתמו על הסכם חסות למוקדמות היורו, וגם: איזה מועדון כדורגל שווה הכי הרבה ב-MLS?

אל על והוועד הפראלימפי בהסכם חסות לפריז 2024

חברת אל על והוועד הפראלימפי חתמו על הסכם חסות במסגרתו אל על תהיה המובילה הרשמית של המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024. טקס החתימה התקיים בבית הלוחם בתל אביב בהשתתפות הנהלת אל על בראשות המנכל"ית דינה בן טל גננסיה והנהלת הוועד הפראלימפי בהובלת היו"ר אלי בירנבוים לצד ספורטאים מהמשלחת.

ארקיע וההתאחדות לכדורגל בהסכם חסות למוקדמות היורו

ההתאחדות לכדורגל וחברת ארקיע חתמו על הסכם חסות של חצי מיליון שקל למוקדמות היורו. ארקיע תטיס את הנבחרת הבוגרת למשחקי החוץ בשוויץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה. כמו כן, ההתאחדות לכדורגל תיהנה מאפשרות לקבל הצעות אטרקטיביות לטובת כל אחת מנבחרות הייצוג שלה ואוהדים שירצו להתלוות אליה. במעמד החתימה נכחו יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, בכירים מהנהלת ארקיע ומאמן הנבחרת הבוגרת אלון חזן.

ערוץ הספורט רכש את זכויות השידור לארבע האולימפיאדות הבאות

ערוץ הספורט ממשיך את השותפות המוצלחת ורכש מיד ערוץ יורוספורט של דיסקברי את זכויות השידור לארבע האולימפיאדות שיתקיימו בשש השנים הקרובות: אולימפיאדות החורף במילאנו 2026, אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028, אולימפיאדת החורף ב-2030, אולימפיאדת בריסביין 2032 וכן לאולימפיאדת הנוער. בכך משלים הערוץ 16 שנים של שידור האולימפיאדה משנת 2016. בקיץ 2024 תשודר בערוץ אולימפיאדת פריז.

מועדון המיליארד: מועדון הכדורגל לוס אנג'לס הוא הכי שווה ב-MLS

לצד הפאר והיוקרה המשתייכים לבעלות על מועדון כדורגל, לרוב מדובר בעסק לא רווחי. בארה"ב, שם ספורט הוא ראשית בידור ושנית מוקד קהילתי, שוויים של מועדוני הכדורגל בליגת ה-MLS נוסק לשיא, כאשר מועדון הכדורגל לוס אנג'לס מוביל עם שווי עסקי של מיליארד דולר.
מועדון זה הצטרף לליגה לפני כ-9 שנים בעלות כניסה של 110 מיליון דולר, ומאז 2019 השווי הממוצע של קבוצה בליגה עומד על 579 מיליון דולר (עלייה של 85%). הקבוצה השנייה בעיר, לוס אנג'לס גלקסי, היא גם בעלת השווי השני הגובה ביותר בליגה, שעומד על 925 מיליון דולר.

הכדורגל האירופי יוצא ממגפת הקורונה

באופ"א פרסמו את דוח רישוי המועדונים השנתי של הארגון, בדגש על יציאתו של הכדורגל האירופי ממגפת הקורונה. מעל ל-140 מועדוני כדורגל דיווחו שהכנסותיהם עלו בממוצע של 4.6% בשנה האחרונה, למרות ההשפעות המתמשכות של סגרים. נותני חסות, משקיעים ואוהדים מציגים עניין חסר תקדים בכדורגל, התורמים לשיא הכנסות מסחריות גבוה ב-13% מלפני מגפת הקורונה. לצד ההכנסות, נתוני העלויות מציגים תמונה מדאיגה. עלויות תפעוליות עלו ב-11% ועלויות כלכליות ב-18%, מה שמעיד שמועדוני כדורגל נאלצו ללוות סכומים רבים ממשקיעים שונים.

פורמולה 1 וארגון יוניסף בשיתוף פעולה חינוכי

הפופולריות הגוברת של פורמולה 1 מגיעה כעת גם לארגון יוניסף. שני הארגונים הודיעו על שיתוף פעולה רשמי במסגרתו יתמקדו בשיפור גישה לכלים חינוכיים דיגיטליים באזורי מצוקה באמצעות תוכנית הלימוד והפלטפורמה הדיגיטלית של יוניסף. ע"פ הערכות הארגון, בשנת 2022, 70% מילדים בני 10 בעולם לוקים בכלי תקשורת והידברות בסיסיים. התוכנית החינוכית של יוניסף פעילה כיום ב-26 מדינות, ובעזרת ארגון הפורמולה 1 היא תתרחב ל-19 מדינות נוספות. מעבר לכך, בפורמולה 1 יקצו כספים לקרן החירום של הסוכנות לזכויות הילד.