סגור
מאק מק'לאנג זוכה תחרות ההטבעות ב-NBA
מאק מק'לאנג זוכה תחרות ההטבעות ב-NBA (צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

השבוע שהיה בעסקי הספורט: רגולציה חדשה על הפרמיירליג ואפקט האולסטאר על מאק מק'לאנג

חברות ההימורים ומועדונים הפרמייר ליג מתמודדים עם רגולצה חדשה, מי אתה מאט מקלנג ומה עשתה לך הזכייה בתחרות ההטבעות בסופ"ש האולסטאר? וגם בפורמולה 1 מציגים שיתוף פעולה עם סימן שאלה סביבתי, והייניקן ומקס ורסטפן רוצים שתשתו רק בלי אלכוהול. זה השבוע שהיה בעסקי הספורט

אפקט האולסטאר: כולם רוצים לראות את מאט מקלנג
בשבוע שעבר התקיים סופ"ש האולסטאר ב-NBA ואת הכותרות תפס שחקנה של פילדלפיה, מאק מק'לאנג, לאחר שזכה בתחרות ההטבעות עם הטבעה ייחודית מעל שני אנשים. הביצוע של מק'לאנג מרשים עוד יותר כשלוקחים בחשבון שהוא רק חתם עם פילדלפיה בשבוע שלפני תחרות ההטבעות ועד כה שיחק עבור קבוצת המשנה שלה בליגת הפיתוח של ה-NBA. בעקבות הזכייה בפילדלפיה ובקבוצת המשנה (דלוואר בלו קואטס) מדווחים על ביקוש שיא לכרטיסים של פי חמישה מהרגיל למשחקי דלוואר. בנוסף, מק'לאנג הוחתם לחסות מחברת פומה לאחר הזכייה, חשבון האינסטגרם שלו הוסיף 250 אלף עוקבים ב-48 השעות הראשונות לאחר התחרות, והביצועים שלו נצפו מעל ל-520 מיליון פעמים.
מכה לחברות ההימורים ומועדוני הכדורגל באנגליה
חסויות למועדוני כדורגל מטעם חברות הימורים הן מזמן דבר שבשגרה בין אם מוסרי או לא. כעת באנגליה מעלים שלב במלחמה נגד פרסום וקידום הימורים וע"פ דיווח של ה-BBC הממשלה הבריטית ומועדוני הפרמייר ליג הגיעו לסיכום על הסרת חסויות של חברות הימורים מחזית החולצה (החסות הכי יוקרתית). ההסכם מגיע כחלק ממסמך נרחב המתייחס לפרסום ועידוד הימורים. הממשלה הבריטית לא צפויה לאסור חסויות הימורים על בסיס חוקי וחברות הימורים עדיין יוכלו לפרסם באזורים שונים ברחבי האצטדיונים ובמיקומים שונים על חולצות השחקנים. בעונה הנוכחית, שמונה מועדוני פרמייר ליג מציגים חברות הימורים על חזית החולצה.

חברת הייניקן בשיתוף פעולה עם מקס ורסטפן וקבוצת רד בול
לקראת פתיחת עונת הפורמולה 1 במרץ הקרוב, יצרנית הבירה הייניקן מודיעה על שיתוף פעולה עם האלוף הנוכחי מקס ורסטפן ועם קבוצת אורקל-רד בול. ורסטפן ישמש כשגריר הרשמי של מותג הבירה ללא אלכוהול הייניקן 0.0. מטרת השותפות היא לחבר בין הבירה ההולנדית המובילה ונהג המירוצים ההולנדי הבכיר ביותר ובכדי להשיק את החסות השניים עובדים על משחק וידאו בו אוהדים יוכלו לזכות בפרסים ולהתחרות.

ישמרו על הסביבה? קטאר איירוייז ופורמולה 1 בשיתוף פעולה חדש
ארגון מירוצי הפורמולה 1 הודיע על שיתוף פעולה מרובה שנים עם חברת התעופה קטאר איירוייז. במסגרת שיתוף הפעולה תזכה חברת התעופה לחסות שם בשלושה מירוצי גראנד פרי בעונה הקרובה: גראנד פרי קטאר, גראנד פרי איטליה וגראנד פרי הונגריה. בנוסף, חברת התעופה קטארית תציע חבילות תיירות שונות למירוצים אלה וגם תזכה לפרסום נרחב במרחב הדיגיטלי ובמירוצים השונים. כששתי תעשיות מזהמות משתפות פעולה אי אפשר שלא לתהות האם יעשה מאמץ כלשהו להיאבק בכך. בפורמולה 1 ובחברת התעופה הודיעה שישתפו פעולה גם בנושא הסביבתי וכיום במירוצים משתמשים בדלקים ברי קיימא מתקדמים.

חילוף במכון וינגייט: המנכ"ל שי אברהמי פורש
שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, הודיע כי יסיים את תפקידו בתום הכהונה בת ארבע השנים הקבועה בחוק באוגוסט הקרוב. בחודש מרץ יגיש אברהמי לשר התרבות והספורט את תכנית וינגייט 2026 אשר תשלים את המהפך שעובר המכון. אברהמי הגיע למכון לאחר שנים של הזנחה והמדינה נאלצה להלאימו לאחר שהעמותה שניהלה אותו קרסה כלכלית ומרבית איגוד הספורט הדירו רגליהם מהמקום.