סגור

סימן לבאות? אותר חולה קורונה ראשון בכפר האולימפי בטוקיו

לפי המארגנים, מדובר באדם שהגיע מחוץ ליפן ומעורב בארגון המשחקים; מדינת המוצא שלו לא נחשפה מתוך רצון לשמור על פרטיותו; גובר החשש מפני קשיים באכיפת התקנות למניעת התפשטות הנגיף באולימפיאדה


מארגני אולימפיאדת טוקיו הודיעו היום (שבת) כי אדם אחד בכפר הספורטאים אובחן כמאומת לקורונה - המקרה הראשון באתר שבו ישהו מרבית המשתתפים. המקרה מעלה ספק לגבי ההבטחות שהועלו בנוגע למשחקים "בטוחים ומוגנים", כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.


לפי המארגנים, מבקר מחוץ ליפן שמעורב בארגון האולימפיאדה התגלה כחיובי בבדיקת קורונה שגרתית שנערכה ביום שישי. מדינת המוצא של אותו אדם לא נחשפה מתוך רצון לשמור על הפרטיות שלו.

1 צפייה בגלריה
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
אולימפיאדת טוקיו
(רויטרס)

האולימפיאדה, שהיתה אמורה להתקיים בקיץ של השנה שעברה, נדחתה בשל פרוץ המגפה. היא אמורה לצאת לדרך ביום שישי הקרוב אך ללא צופים ותחת הגבלות מחמירות.
מרבית התושבים ביפן אינם נלהבים מקיום המשחקים בשל החשש מעלייה בתחלואה וממבקרים רבים שיובילו להדבקות מסיביות. כיום רק בסביבות 20% מאוכלוסיית יפן מחוסנים לגמרי מפני קורונה.
נשיאת הוועדה המארגנת, סייקו האשימוטו, מסרה היום בנוגע לחששות הציבור: "אני מבינה שיש עדיין הרבה גורמים מדאיגים. המארגנים חייבים לוודא שהאנשים יבינו שהמשחקים הללו הם בטוחים ומוגנים".
עד כה יותר מ-40 אנשים המעורבים במשחקים, הן יפנים והן זרים, התגלו כמאומתים לקורונה. המקרה הנוכחי הוא הראשון שמתגלה בכפר האולימפי, שם ישהו רבים מ-11 אלף הספורטאים המגיעים להתחרות.
הספורטאים המשתתפים במשחקים החלו להגיע לטוקיו בימים האחרונים. כחלק מהצעדים שננקטים כדי למנוע התפשטות של הקורונה, הם יעברו בדיקת רוק בכל יום. תנועת המבקרים גם תהיה מוגבלת ביותר.
עם זאת, המארגנים ככל הנראה יתקשו לאכוף את כל החוקים. כך לדוגמה מרים המשקולות האוגנדי ג'וליוס סקיטולקו (Julius Ssekitoleko) נעלם מאתר האימונים של הנבחרת שלו באוסקה ביום שישי. לפי המארגנים, הרשויות עדיין מחפשות אותו. בכלי התקשורת דווח שהשאיר פתק בו כתב שהוא רוצה להישאר ולעבוד ביפן כי החיים באוגנדה קשים מדי.