סגור

למה לא אוהבים את מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה?

אולי כי זו קבוצה שנתמכת על ידי ממשלה שמנסה להלבין את תדמיתה עם הכדורגל האנגלי על ידי העברת מיליארדי ליש"ט לפרויקט ספורטיבי שפוגע בחוקים וגם תמצית של הספורט - התחרות

פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי, חגג את הניצחון 0-5 על ניוקאסל, ניצחון שסייע לקבוצתו לפתוח פער של שלוש נקודות מליברפול, עם התבטאויות מעט משונות. "כולם במדינה הזאת, התקשורת, כולם, תומכים ליברפול" אמר לשדר BeIn ספורטס והמשיך. "ברור שלליברפול יש היסטוריה נהדרת בתחרויות אירופאיות - אבל לא בפרמיירליג, תחרות שהם זכו בה פעם אחת ב-30 שנה. אבל זו לא בעיה בכלל (כן, בטח). הסיטואציה (בליגה) היא מה שהיא. אנחנו חייבים לזכות ב-9 נקודות, אולי 6, נראה מה קורה עם הפרש השערים".
הניצחון הגדול של סיטי והאליפות שבדרך מגיעים אחרי הדחה כואבת נוספת של פפ וסיטי שלו בליגת האלופות. אולי התגובות בתקשורת להפסד של סיטי לריאל מדריד - חגיגות בספרד, מן הסתם וגם בחלקים גדולים מהתקשורת האנגלית - הובילו להתפרצות הזו שלו. אולי פפ מתוסכל שהוא לא מקבל מספיק קרדיט על דומיננטיות כמעט היסטורית של קבוצתו בפרמיירליג. סיטי שלו צפויה לזכות באליפות 4 מתוך 6 עונות שלו בפרמיירליג, הוא ניצח ב-74% ממשחקיו בליגה הטובה בעולם. העונה היא הקבוצה עם ההתקפה הכי טובה וההגנה הכי טובה. לקבוצתו יש 30 משחקים עם 5+ שערים מאז שהגיע לבריטניה - לפחות פי 2 יותר מכל קבוצה אחרת באותה תקופת זמן. באותה תקופה, סיטי הפכה גם לקבוצה המכניסה ביותר באנגליה - עם הכנסות גבוהות יותר אפילו משל מנצ'סטר יונייטד.
1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה חוגג אליפות עם מנצ'סטר סיטי אחרי משחק נגד ברייטון
פפ גווארדיולה חוגג אליפות עם מנצ'סטר סיטי אחרי משחק נגד ברייטון
פפ גווארדיולה חוגג אליפות עם מנצ'סטר סיטי אחרי משחק נגד ברייטון
(צילום: רויטרס)
הדומיננטיות היא מוחלטת ואמש נודע שהקבוצה תרכוש את הכוכב הגדול הבא של עולם הכדורגל: ארלינג הולאנד. לסיטי, מאז עזיבתו של סרחיו אגוורו בקיץ שעבר, אין "חלוץ טבעי" ועכשיו יש לה את החלוץ "הטבעי" שצפוי להיות אחד מהשחקנים הטובים בעולם בעשור הקרוב. הולאנד יצטרף לסגל בו יש שני שחקנים ברמות הגבוהות ביותר על כל עמדה. עומק שאין ולא היה לאף קבוצה בהיסטוריה. זה מה שאפשר לקנות ב-942 מיליון יורו נטו (ההוצאה של סיטי על רכש מאז 2011 - ללא חישוב הכנסות בשוק השחקנים).
ואולי זו בדיוק הבעיה "של כולם" עם סיטי. כולם יודעים שהדומיננטיות של סיטי של פפ היא תוצר של דומיננטיות פיננסית. דומיננטיות פיננסית שהיא תוצר של נסיכות נפט שהשתלטה על מועדון ופמפה לתוכו כספים עצומים - גם בניגוד לחוקים. על פי החשיפות והחקירות, הסכמי החסות הרבים של סיטי עם חברות מאבו דאבי הם בעצם כסף שמוזרם מבית המלוכה של אבו דאבי והאמירויות לתוך הקבוצה בצינור "עוקף פייר פליי פיננסי" (רגולציה שניסתה למנוע העברת כספים של הבעלים לקבוצות בבעלותו). העברת הכספים מסוג זה, שסיטי הורשעה בגינה ואף הורחקה בגללה מליגת האלופות (הרחקה שבית הדין הגבוה לערעורים בספורט ביטל), היא בדיוק מה שניסו למנוע הרגולטורים עם הפייר פליי הפיננסי (רגולציה כושלת שלא חשבו עליה מספיק טוב לפני השקתה ויישומה).
יש לציין שסיטי טוענת שכל החשיפות הן לא חוקיות וגם "מחוץ לקונטקסט" אבל אין ספק בכלל שהרבה מהכסף שסיטי מכניסה הוא מהסכמי חסות עם חברות מאיחוד האמירויות. 3 מ-5 הספונסרים הגדולים של סיטי הם מהאמירויות ולקבוצה הסכמי חסות נוספים מאבו דאבי וחברות שעושות עסקים עם ממשלת באבו דאבי.
למה אבו דאבי משלמת את כל הכסף הזה? ההסבר הרשמי הוא "גיוון השקעות" אבל נראה שלא פחות חשוב מבחינת בית המלוכה זה כיבוס התדמית שהכדורגל מעניק למדינה מאוד בעייתית שמפרה זכויות אדם ואזרח.
אז למה "התקשורת וכולם" בעד ליברפול? אולי כי ליברפול לא נתמכת על ידי ממשלה שמנסה להלבין את תדמיתה עם הכדורגל האנגלי על ידי העברת מיליארדי ליש"ט לפרויקט ספורטיבי שפוגע בחוקים ובתמצית של הספורט - התחרות.
"ההעברה הזו תציב רף חדש" סיכם יורגן קלופ את הדיווחים על הגעתו של הענק הנורבגי, שאביו שיחק במנצ'סטר סיטי אחרת לגמרי - כזו שבבעלות אנשי עסקים מקומיים. קלופ וליברפול הם היחידים שאיכשהו מצליחים לעמוד בסטנדרטים הבלתי אפשריים של סיטי. ועכשיו הם יצטרכו לעמוד ברף חדש.
רף חדש - ספורטיבי, כלכלי וגם של כיבוס תדמית.