סגור

אסם מצמיחה טונה מחלבון סויה ואפונה - שתיוצר בישראל ותשווק לשוק המוסדי

הפיתוח ימותג תחת השם VUNA; בשלב ראשון ישווק המוצר רק למסעדות ובתי קפה, ובהמשך גם לצרכן הפרטי. שוק הטונה מגלגל כ־700 מיליון שקל בשנה

חברת אסם־נסטלה פיתחה טונה מן הצומח שתיוצר בישראל ותשווק בשווקים נוספים בעולם. המוצר מגיע קפוא ומותאם לשוק המוסדי, למסעדות ולמלונות, ויאפשר להם לפנות לקהלי יעד חדשים. הפיתוח החדשני ימותג תחת השם VUNA. מדובר במוצר העשוי מחלבון צמחי של סויה ואפונה ובעל מרקם ועסיסיות של טונה.
2 צפייה בגלריה
VUNA וונה טונה מן הצומח
VUNA וונה טונה מן הצומח
טונה מן הצומח של אסם
(צילום: יח"צ אסם נסטלה)
מרבית תחליפי הטונה הקיימים כיום בעולם נמכרים בסופר ואינם מיועדים לשוק המוסדי. בשלב ראשון המוצר ישווק בישראל ורק בשוק המקצועי, שכולל מסעדות ובתי קפה, ובהמשך ישווק גם לצרכן הפרטי.
2 צפייה בגלריה
אבי בן אסאייג מנכ"ל קבוצת אסם
אבי בן אסאייג מנכ"ל קבוצת אסם
אבי בן אסאייג, מנכ”ל אסם־נסטלה. לדבריו, החברה מפתחת תחליפים נוספים למנה בשרית
(צילום: איציק שוקל)
המוצר יושק תחילה ברשת בתי הקפה לנדוור, שתהיה הראשונה להגיש שלוש מנות עם תחליף טונה: כריך VUNA עם אבוקדו, סלט ניסואז טבעוני וממרח VUNA שיוגש בארוחת הבוקר הטבעונית של הרשת. לדברי מנכ”ל אסם־נסטלה אבי בן אסאייג, החברה מפתחת מגוון פתרונות נוספים של מוצרים המבוססים על ירקות וקטניות עם חלבון שמהווים תחליף למנה בשרית.
שוק הטונה מגלגל כ־700 מיליון שקל בשנה. על פי נתוני אסם־נסטלה, בכל שנה מוזמנות כמיליון מנות עם טונה במסעדות, והמנה הפופולרית ביותר היא סלט טונה. בארצות הברית נמכרת טונה צמחית בשימורים על המדף בסופרמרקטים, אך אסם היא החברה הראשונה שנותנת את המוצר הזה גם לשוק המוסדי בהקפאה.