סגור
אמנון ו רוני שוורץ
אמנון (מימין) ורוני שוורץ (צילום: לם וליץ סטודיו)

בלעדי
הסוף לסכסוך בעמינח: אמנון שוורץ ירכוש את חלקו של אחיינו רוני ב-47 מיליון שקל

בתום הליך התמחרות, רוני שוורץ, שמחזיק ב-16.67% ממניות חברת המזרנים, ימכור את חלקו לדודו אמנון שוורץ ולאחיו זיו ושירי לפי שווי של 280 מיליון שקל. רוני יחדל מלכהן כמנכ"ל משותף ואמנון יישאר לבדו בתפקיד זה

ההתמחרות בחברת עמינח הסתיימה: לכלכליסט נודע כי אמנון שוורץ, שמחזיק ב־50% ממניות החברה, יחד עם אחייניו זיו ושירי המחזיקים כל אחד ב־16.67%, ירכשו את מניותיו של רוני שוורץ (16.67%), ששימש עם דודו אמנון כמנכ"ל משותף.
רוני יקבל עבור מניותיו 47 מיליון שקל לפי שווי של 280 מיליון שקל, לאחר שסירב להעלות את הצעתו עבור מניות בני משפחתו מעבר לרף זה במסגרת ההתמחרות. המשמעות היא שהוא יחדל מלכהן כמנכ"ל, וישאיר בתפקיד זה את אמנון לבדו, לאחר שעד כה שניהם כיהנו כמנכ"לים משותפים. בשלב מאוחר יותר עשויה החברה למנות מנכ"ל חיצוני שאיננו בן משפחה.
באוגוסט האחרון הגיע הסכסוך הקשה והמתמשך בין רוני לאחיו ודודו לסיום, כשבית הדין הארצי לעבודה התיר לפטר את רוני מתפקיד מנכ"ל החברה. רוני ואמנון שימשו כמנכ"לים משותפים ורוני ביקש מבית המשפט למנוע את הדחתו, ונדחה.
כבר בשנת 2020 אמנון שוורץ ואחייניו, זיו ושירי, החליטו להפסיק את כהונתם של כל בני המשפחה בחברה ולהישאר בדירקטוריון בלבד. רוני שוורץ, ששימש כמנכ"ל החברה ועפ"י ההחלטה אמור היה להפסיק את כהונתו, יצא למאבק וטען כי רק האסיפה הכללית של הדירקטוריון, שבה הוא מחזיק בזכות וטו, מוסמכת לפטרו. כבר אז דובר על הליך היפרדות אפשרי בין הצדדים.
כפי שנחשף בכלכליסט, במרץ החלו בני המשפחה בתהליך היפרדות, במנגנון במבי יוצא דופן. בהליך במבי, כל צד מציע מחיר לרכוש את מניות הצד שכנגד. אמנון, זיו ושירי מציעים שווי חברה לרכישת המניות של רוני, ואילו רוני אמור להציע מחיר נגדי, בשווי חברה גבוה יותר, אם ברצונו לרכוש את המניות שלהם. כעת הסתיים הליך זה כאמור במכירת המניות של רוני.