סגור

לראשונה: תנובה תמכור את הידע שלה בייצור תחליפי חלב לקמעונאית הגדולה בשוויץ

החברה חתמה על הסכם למכירת תחליפי סויה עם קבוצת מיגרוס, שלפי ההערכות שווה עשרות מיליוני יורו. העסקה נחתמה לעשר שנים עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות, במסגרתה תקבל תשלום עבור ליווי מיגרוס בהתאמת קוויי היצור הקיימים, סיוע בפיתוח מוצרים, ותמלוגים עבור המוצרים שיימכרו

תנובה, יצרנית המזון הגדולה בישראל ומובילת שוק החלב, חתמה עם קבוצת מיגרוס (Migros Group), קמעונאית המזון הגדולה בשוויץ, על הסכם למכירת ידע לייצור תחליפי חלב על בסיס סויה. מדובר בפעם הראשונה מאז שהוקמה, שתנובה חותמת על הסכם למכירת ידע.

העסקה עם מיגרוס נחתמה לעשר שנים עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות ובמסגרתה תקבל תשלום עבור ליווי מיגרוס בהתאמת קוויי היצור הקיימים במפעלי הקבוצה וסיוע בפיתוח המוצרים וכן תמלוגים עבור המוצרים שיימכרו. בתנובה מעריכים כי פוטנציאל ההכנסות מההסכם, עומד על עשרות מיליוני יורו.
2 צפייה בגלריה
אייל מליס מנכ"ל תנובה
אייל מליס מנכ"ל תנובה
אייל מליס מנכ"ל תנובה
(אוראל כהן)
תנובה נכנסה לתחום תחליפי החלב באופן מינורי לפני כ-18 שנה, אולם בשנים האחרונות הפכה את הקטגוריה למנוע צמיחה רווחי בישראל. זאת באמצעות השקעות בקווי ייצור, פיתוח מגוון רחב של משקאות, מעדנים, יוגורטים, גבינות וטופו והשקעה שיווקית מאסיבית בבניית מותג ״אלטרנטיב״.
על פי נתוני סטורנקסט, מכירות תחליפי החלב צמחו ב-2020 ב- 36.3% והסתכמו ב 425.8 מיליון שקל. על רקע זה, שוק התחליפים כבר מהווה 4.5% משוק החלב לעומת 3.67% ב- 2019. העדפת הצרכנים למוצרים טריים, לצד השקת חדשנות מוצרית, אפשרה לתנובה לגרוף חלק ניכר מהצמיחה ומכירות החברה בתחום עלו ב-43.1% ל-241 מיליון שקל.
שוק צומח ב-12.5% בשנה
על פי נתוני תנובה, שוק תחליפי החלב על בסיס צמחי העולמי צומח בקצב שנתי של 12.5% ועד 2028 צפוי לגלגל כ-52.6 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
מוצרי סויה של חברת תנובה
מוצרי סויה של חברת תנובה
מוצרי סויה של חברת תנובה
(צילום: באדיבות תנובה Alternative)
תנובה תתעל את הנסיון שצברה בתחום, למכור ידע למיגרוס ולגורמים נוספים בעולם, שמעוניינים להכנס לתחום, תוך קיצור התהליך הממושך של הקמת פעילות חדשה או רכישת חברות מתמחות.
לדברי אייל מליס, מנכ"ל תנובה: "החברה ממנפת את הניסיון שצברה בשנים האחרונות במחקר, פיתוח וייצור לטובת מכירת ידע בשווקים הבינלאומיים, כמנוע צמיחה ארוך טווח". מת'יו רובין (Robin) מנכ"ל ELSA-Mifroma, חברת הייצור מקבוצת מיגרוס מסר: "השותפות עם תנובה תניב לצרכנים שלנו בשווייץ ערך משמעותי, והם יוכלו להנות ממוצרים טובים יותר, בריאים יותר וטעימים יותר המיוצרים בשוויץ".