סגור

פרסום ראשון
אחרי 33 שנה: יעקב הלפרין פורש מניהול אופטיקה הלפרין

אמש הודיע לעובדי החברה כי החל מינואר הוא לא ישמש יותר כמנכ"ל וכי הוא מעביר את המושכות לששת אחיו. הרשת שהוקמה ב-1988 על ידי אביו רפאל מפעילה 121 סניפים ומעסיקה 600 עובדים. הערכה: החברה תחפש מנכ"ל חיצוני ולא מהמשפחה

יעקב הלפרין, מנכ"ל אופטיקה הלפרין פורש מניהול הרשת שאותה הוביל במשך 33 שנים. אמש כינס הלפרין את העובדים לכנס שנתי שנערך מדי סוף שנה וניצל את הבמה להודיע להם כי החל מינואר הוא לא ישמש יותר כמנכ"ל, אין לו יותר סמכות ניהולית וכי הוא מעביר את המושכות לששת האחים שלו. הלפרין ימשיך להחזיק במניות הרשת כמו יתר אחיו.


"החל מינואר אני פורש מניהול אופטיקה הלפרין. החל מתחילת ינואר אני לא משמש יותר כמנכ"ל, ואין לי יותר שום סמכות ניהולית, ואני משאיר את זה לאחים ואחיות שלי שהם יקחו את זה קדימה. כל אדם צריך לעשות חשבון נפש בחיים וכל אדם יש לו רגעים שהוא צריך לדעת שיכול להיות שמישהו אחר יעשה את זה טוב ממנו, נכון ממנו, מתקדם ממנו. הגענו למקום גבוה מאוד. אנחנו נמצאים בשיא גם בסניפים וגם בעובדים...", הודיע הלפרין לעובדים.
1 צפייה בגלריה
יעקב הלפרין
יעקב הלפרין
יעקב הלפרין
(צילום: אביגיל עוזי)


אופטיקה הלפרין הוקמה בסוף שנת 1988 כחנות ראשונה בבני ברק, שאותה פתח הרב רפאל הלפרין ז"ל והפכה ברבות השנים, תחת ניהולו של הבן יעקב לרשת המשקפיים הגדולה בישראל. כיום מפעילה אופטיקה הלפרין 121 סניפים ומעסיקה 600 עובדים. ב-2008 פרש האב מהעסק והעביר את הבעלות עליה לילדיו יעקב, משה שמוליק, חיה, דוד, אתי ויהודה שמחזיקים באופן שווה בבעלות על הרשת.
האב הוריש את החברה בחלקים שווים לילדיו ולמעשה מי שניהל אותה מיום ההקמה הוא הבן יעקב. יתר האחים מחזיקים במניות אך אינם בעלי תפקידים והם עוסקים בתחומים אחרים, על אף היותם בעלי מניות. יעקב הלפרין הפך במהלך השנים לפנים של הרשת, לפרזנטור שלה ולדמות הכי מזוהה כיום עם אופטיקה הלפרין. כשנה לאחר מותה של אמו, החליט יעקב הלפרין לפנות את כסא המנכ"ל, לאור העובדה שאחיו וגם הילדים של בעלי המניות אינם עובדים באופטיקה הלפרין, הסברה היא כי ברשת יחפשו מנכ"ל חיצוני שיחליף את הלפרין.
בשנים האחרונות התגלעו חילוקי דעות בין בעלי המניות באופטיקה הלפרין והרשת הוצבה על המדף. ב-2017 ניסה הלפרין למכור אותה לפי שווי של 200 מיליון שקל, כשבבעלותה היו 142 סניפים.