סגור
סניף של רשת ה סופרים  יינות ביתן  ב רחוב לה גווארדיה 76 ב תל אביב
סניף של יינות ביתן. בשלב זה טרם סוכמו תנאי המימון הסופיים מול הבנקים (אוראל כהן)

בדרך להשקת קרפור: יינות ביתן פועלת לקבל מימון בגובה 200 מיליון שקל

כחלק מתוכנית ההתייעלות מבקשת יינות ביתן לקבל 100 מיליון שקל מהבנקים ו-100 מיליון שקל מבעלי המניות. בהתאם, עתידה אלקטרה צריכה להשקיע בהונה של יינות ביתן חלק יחסי בהשקעה הכוללת של בעלי המניות, בגובה 40 מיליון שקל

יינות ביתן ממשיכה לגבות מחיר מבעלי השליטה שנדרשים להכניס יד לכיס. כפי שנחשף בכלכליסט עם פרסום תוכנית ההתייעלות ליינות ביתן בחודש שעבר, יינות ביתן פועלת לקבלת מימון בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל.
כמחצית מהסכום מבקשת החברה לקבל מתאגידים בנקאיים וכמחצית מבעלי מניותיה. בשלב זה טרם סוכמו תנאי המימון הסופיים מול התאגידים הבנקאיים ויינות ביתן פועלת מולם במשא ומתן.
בהתאם לכך, עתידה אלקטרה צריכה לבצע השקעה כספית בהונה העצמי של יינות ביתן, ממקורותיה העצמיים, שתשקף את חלקה היחסי בהשקעה הכוללת של בעלי המניות, בגובה של כ-40 מיליון שקל, כאשר גובה ההשקעה הסופי של החברה יקבע כתלות בשיעור ההשתתפות של יתר בעלי המניות של יינות ביתן בהשקעה כאמור וכפועל יוצא מהפעלת זכות המצרנות (המונעת דילול אחזקותיה), העומדת לרשות החברה ובעלי המניות האחרים.
בתחילת החודש שעבר, פרסמה אלקטרה צריכה את תכנית ההתייעלות לרשת יינות ביתן. במסגרת התכנית פוטרו כ-300 עובדים ונסגרו 5 סניפים הפסדיים. בכלכליסט נחשף אז כי החברה מנסה לגייס מהבנקים כ-100 מיליון שקל ולקבל הלוואה בסכום דומה מחברת הפניקס, המחזיקה בה כ-15%. זאת, לטובת שיפוץ סניפי הרשת לקראת הסבתם למותג קרפור.
לפני כשנה וחצי קנו אלקטרה צריכה שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד וחברת הפניקס את השליטה (50.1%) ברשת מנחום ביתן שהעניק כ- 10% ממניות החברה לבנקים כשנזקק מהם להלוואה ונותר עם כ-40%. לאלקטרה ניתנה האופציה לרכוש את יתרת המניות עד סוף 2023. עד אז, כל הזרמת כספים, מחייבת נכונות של ביתן להזרים את חלקו - דבר שאינו מעוניין בו, מה שבולם את האפשרות שאלקטרה צריכה שבשליטת האחים זלקינד תזרים את ההון הנדרש לקיומה של הרשת ההפסדית והסבת סניפיה.
בתחילת השנה גייסה החברה כ-200 מיליון שקל מהבנקים לצורך הסבת סניפים, אולם חלק גדול מהסכום נבלע בהוצאות השוטפות של הרשת ההפסדית. על רקע זה, מתנהלים בחודשים האחרונים מגעים בין החברה לבנקים, לקבלת 100 מיליון שקל נוספים. במקביל, נבחנת האפשרות לקבל הלוואה של 100 מיליון שקל נוספים מהפניקס.
באפריל האחרון ציינה החברה כי תסב את רשת יינות ביתן בהדרגה בפריסה ל- 3 שנים בהשקעה כוללת של 450 מיליון שקל. לאחרונה, הבינה החברה כי ההשקה ההדרגתית תקשה עליה לייצר מאסה קריטית של סניפים ולכן היא פועלת להשקת 50-40 סניפי קרפור במחצית הראשונה של שנת 2023 על מנת לייצר פריסה ארצית, ולסיים את הסבת החנויות ב- 3 פורמטים עד סוף שנת 2023.