סגור
ועידת כלכליסט ביוון רמי לוי בעלים של רמי לוי שיווק השיקמה וישראייר
נדחתה תביעה בגובה 170 מיליון שקל ובקשה להכיר בה כיצוגית נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה (צילום: אלכס קולומויסקי)

נדחתה תביעה ובקשה להכיר בה כיצוגית נגד רמי לוי על הפרה של חובת הגילוי הנאות

בית המשפט העליון אימץ את פסק הדין של המחוזי מהשנה שעברה, במסגרתו נדחתה תביעה בגובה 170 מיליון שקל ובקשה להכיר בה כיצוגית נגד הרשת

בית המשפט העליון אימץ את פסק הדין של בית המשפט המחוזי מהשנה שעברה, במסגרתו נדחתה תביעה בגובה 170 מיליון שקל ובקשה להכיר בה כיצוגית נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה, דירקטורים, נושאי משרה ואחד ממשרדי רואי החשבון המבקרים של החברה.
התביעה הוגשה בשנת 2019, אחרי שבדוחותיה הכספיים של החברה לסיכום 2017 דווח כי, בביקורת שערכה רשות ניירות ערך נחשפו ליקויים מהותיים בביסוס האומדנים ששימשו לקביעת ערכים בדוחות הרשת בשנים 2016-2015.
בית המשפט המחוזי קבע כי אין מקום לקבל את טענת המבקש לפיה הביאור מהווה הודאה מצד החברה בדבר היות בקרתה הפנימית בלתי אפקטיבית וקבע כי ״אכן, במסגרת הביאור פורט על ליקויים חמורים שאותרו במהלך ביקורת שערכה הרשות ביחס לאופן הטיפול בשני נכסים בספרי החברה אולם תקנות ניירות ערך מבחינות בבירור בין "חולשה מהותית", בגינה יש לסווג את הבקרה הפנימית כבלתי אפקטיבית – לבין "ליקוי משמעותי", אליו רשאי התאגיד להתייחס בדו"ח השנתי על אפקטיביות הבקרה הפנימית״.
התובע קיבל את המלצת העליון ומשך את הערעור שהגיש על החלטת המחוזי וכך גם המשיבים שחזרו בהם מערעוריהם שנסבו על פסיקת ההוצאות.