סגור
הראל ויזל  דנה עזריאלי ו ליאורה עופר
מימין: הראל ויזל, דנה עזריאלי וליאורה עופר (צילום: דימה טליאנסקי עמית שעל, אוראל כהן)

פורום העסקים לנתניהו: "הטלת ספק בחובה לציית לפסיקת בג"ץ - חציית קו אדום"

הפורום, המורכב מ-200 ראשי החברות מהגדולות במשק, מזהיר כי "הטלת תנאים או ספק בחובה לציית לפסיקת בג"ץ יגרמו לפגיעה חסרת תקדים ובלתי הפיכה בכלכלה הישראלית ובדמוקרטיה". עוד גינה הפורום את האיומים על חייה של עופרה שטראוס, בעקבות החלטת החברה לעצור את הפרסום בערוץ 14: "אין לגיטימיות לאלימות"

פורום העסקים, המורכב מ-200 ראשי החברות מהגדולות במשק, דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע באופן ברור ובלתי מותנה כי הוא והממשלה כפופים לשלטון החוק ולפיכך יכבדו ויצייתו לכל פסיקה של בג"ץ.
״הטלת תנאים או ספק בחובה לציית לפסיקת בג״ץ מהווה חציית קו אדום בוהק שגורמת לפגיעה חסרת תקדים ובלתי הפיכה בכלכלה הישראלית ובדמוקרטיה״, מסרו חברי הפורום, החוששים כי משקיעים לא יסכימו לסכן את כספם במדינה שבה שלטון החוק מוטל בספק על ידי ראש הממשלה.
״הממשלה תתקשה לגייס אג״ח בחו״ל כאשר ראש הממשלה מטיל ספק בחובתו לציית לשלטון החוק, דבר שיורגש היטב בפגיעה משמעותית בעסקים ובמשקי הבית, בשל עלייה נוספת בריבית ובאינפלציה ושחיקה נוספת בשקל״, הוסיפו.
בעקבות האיומים על חייה של יו״ר שטראוס עופרה שטראוס, בעקבות החלטת החברה לעצור את הפרסום בערוץ 14, אחרי ההתבטאות המגונה של עו״ד ארי שמאי בעניין שחרור יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, ומחיאות הכפיים בשידור, מסרו חברי הפורום כי הם מגנים בכל תוקף אלימות מכל סוג כלפי עופרה שטראוס: ״אין לגיטימיות כלשהי לאלימות גם לא מילולית גם אם יש מחלוקות. מחלוקות מיישבים בשיח ולא באלימות. הפורום קורא למנהיגים להצטרף לגינוי המלא של כל גילוי אלימות״.
בין אנשי העסקים שנמנים עם הפורום העסקי: ליאורה עופר, בעלת השליטה במליסרון; דנה עזריאלי, בעלת השליטה בקבוצת עזריאלי; הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל חברת פוקס; איתן בר זאב, יו"ר ביג; דוד פתאל, מייסד מלונות פתאל; שחר תורג'מן, יו"ר קבוצת בריל; דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים; חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי ועוד.