סגור
וויסקי גלנפידיך
וויסקי גלנפידיך. עובר בית (צילום: Shutterstock)

גלנפידיך עובר בית: אחרי 35 שנה הכרם איבדה את הזיכיון להפצת מותגי גרנטס

התאגיד המחזיק במותגים כמו וויסקי גלנפידיך ובלוויני, בחר להעביר את הזיכיון לשיווק מוצריו לחברת "גלובל ויין אנד ספיריטס", שבבעלות משפחת פאליק. נורית שמיר, מנכ"לית הכרם: "החלטה תמוהה"

מכה לחברת הכרם. יבואנית ומשווקת האלכוהול, איבדה את הזיכיון להפצת משקאות האלכוהול של חברת "William Grant and sons", אותם שיווקה לאורך 35 השנים האחרונות. התאגיד המחזיק במותגים המובילים ובהם מותגי הוויסקי גרנטס, גלנפידיך ובלוויני, בחר להעביר את הזכיון לשיווק מוצריו לחברת "גלובל ויין אנד ספיריטס", שבבעלות משפחת פאליק, המפעילה מאות חנויות דיוטי פרי בעולם. החברה מחזיקה במותגים מובילים נוספים בשוק האלכוהול ובהם ג'ין הנדריקס, טקילה מילגרו, רום סיילור ג'רי, דרמבוי ועוד.
בהודעה ששלחה היום ללקוחותיה, בישרה נורית שמיר, מנכ"לית חברת הכרם על ההחלטה אותה הגדירה "תמוהה". "לאחר 35 שנות עבודה משותפת, בניית מותגי בית גרנטס על ידי הכרם בהצלחה רבה וגידולי מכר מרשימים לאורך השנים, בהם הוכפלו המכירות רק בשלוש השנים האחרונות, הוחלט בכל זאת, בהחלטה תמוהה בעינינו, על סיום ההתקשרות בסוף חודש יוני 2024". שמיר, ציינה כי גם לאחר אבדן הזכיון המשמעותי כל כך, לחברת הכרם יש מגוון מותגי אלכוהול, יין, בירה וקפה, בהם תמשיך להשקיע ולבנות.
הכרם הינה חברה משפחתית בבעלות ובניהול משפחת אפשטיין הפועלת בענף מאז 1921, בייבוא, שיווק והפצה של משקאות אלכוהוליים ויינות. החברה פועלת ממרכז לוגיסטי שהקימה בפארק תעשיות חמ"ן, המשתרע על שטח של 13.5 דונם, ובו מבנה של כ-10,000 מ"ר, הכולל מחסנים מבוקרי טמפרטורה ולחות, משרדים וקומת אירוח והדרכות. לחברה מערך לוגיסטי הכולל משאיות ממוזגות וצוות מחסנאים ונהגים, המשרתים אלפי לקוחות מכל הסוגים, ובהם רשתות שיווק, חנויות מתמחות, סיטונאים, מסעדות, פאבים, בארים ומועדוני לילה.
משפחת פאליק, הבעלים של חברת "גלובל ויין אנד ספיריטס", מחלקת את חייה בין מיאמי וישראל ועסקיה בישראל כוללים את יקב פסגות, רהיטי פיטרו הכט ואתר פאנקו, הפועל בשוק האלכוהול, באמצעות אתר אונליין. פאנקו הוקמה על ידי בעלי DFA - Duty Free Americas, העוסקת במכירת משקאות אלכוהוליים בעשרות נמלי תעופה ברחבי העולם. כעת צפויה החברה לקבל חיזוק משמעותי עם הזיכיון לשיווק מגוון מותגי אלכוהול מובילים ותתחרה בחברה המרכזית הפועלת בשוק האלכוהול עם מותגים מובילים כמו וודקה סמירנוף, ג'וני ווקר, אפרול, וקמפרי, והיא גם בעלת השליטה ביקב תבור.