סגור
 עשרות אנשים בתור ל תרומת דם ב דיזנגוף סנטר כל החנויות בקניון סגורות התרמת דם
דיזנגוף סנטר בתל אביב, אתמול. אנשים הגיעו לתרום דם (צילום: דורון שרם)

קניונים נותרו סגורים, מפעלים הושבתו

מרבית מרכזי הקניות ברחבי הארץ היו סגורים היום, ורק עסקים חיוניים פעלו בהם. מפעלים באזור העימות כמו נירלט וכפרית תעשיות הושבתו

מרבית הקניונים ומרכזי הקניות ברחבי הארץ של עזריאלי, מליסרון וביג היו סגורים היום. העסקים היחידים שפתחו את שעריהם בקניונים היו עסקים חיוניים, ובהם רשתות פארם, רשתות מזון, קופות חולים ובנקים.
ברשתות הפארם נרשם היום מחסור נקודתי בעקבות קניית מוצרים לצורכי תרומות והצטיידות גדולה יותר מהרגיל של צרכנים. בסניף גוד פארם בכיכר רבין בתל אביב למשל נרשם מחסור במוצרי טואלטיקה והיגיינה בעקבות תרומתם לחיילים בדרום, ובמקביל הורים לתינוקות רוקנו את מדפי תחליפי החלב והחיתולים.
למרות זאת, בהתאחדות התעשיינים אמרו כי לא צפוי מחסור במוצרי מזון וטואלטיקה ויצאו בהודעה מרגיעה. "התעשייה הישראלית ממשיכה לפעול במצב החירום ולא צפוי מחסור במזון או במוצרי טואלטיקה חיוניים כגון נייר טואלט. התעשייה צפויה להמשיך לפעול לאורך כל ימי הלחימה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף", אמר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים.
בדיזנגוף סנטר בתל אביב, מלבד העסקים החיוניים, החנויות היו סגורות, אך המוני אנשים הגיעו לשם ועמדו בתורים ארוכים כדי לתרום דם בעמדות של מד"א. באילת ביג אילת וקניון מול הים של עזריאלי נפתחו כרגיל, אך לא כל בעלי העסקים פתחו את החנויות במרכזי ביג בצפון הארץ, חלק מהחנויות היו פתוחות וחלקן היו סגורות במשך כל היום, בהתאם לשיקול דעת של השוכרים. ברחבות הערים מרבית החנויות נשארו סגורות.
מפעלים שספגו פגיעה או נמצאים באזור הלחימה הושבתו היום. מפעל נירלט בקיבוץ ניר עוז נפגע והפעילות בו הושבתה. החברה־האם אינרום תעשיות בנייה דיווחה כי נכון לעכשיו הגישה לאזור המפעל והקיבוץ נחסמה על ידי כוחות הביטחון והוא אינו פועל. גם מפעל כפרית תעשיות בכפר עזה אינו פעיל בשלב זה. כפרית היא יצרנית של תערובות לתעשיית הפלסטיק בארץ ובעולם, ומעסיקה כ־500 עובדים. יתר מפעליה ברחבי העולם פועלים כסדרם.