סגור

התחרות מול שטראוס: תנובה משיקה אקטימל מבוסס תחליף חלב

תנובה תשיק מוצר תואם לאקטימל של שטראוס, המחזיקה לאורך שנים ב־90% ממכירות הקטגוריה שמכירותיה בשנה החולפת עמדו על 150 מיליון שקל. המשקה החדש יבוסס על שיבולת שועל ושקדים

תחליפי החלב מגיעים לזירת הפרוביוטיקה. תנובה משיקה לראשונה בישראל סדרת בקבוקוני אלטרנטיב BIO על בסיס שיבולת שועל ושקדים מועשרים בוויטמינים ובסידן, שהם מוצרים תואמים לאקטימל של שטראוס, אך בגרסת תחליפי החלב.
קטגוריית האקטימל נשלטת לאורך שנים על ידי שטראוס, האוחזת בכ־90% מהמכירות, העומדות בשנים האחרונות על כ־150 מיליון שקל בשנה. לצדה פועלת תנובה עם מוצר דומה תחת מותג יופלה, האוחז בכ־10%.
לתנובה יש משקה BIO בבקבוק גדול על בסיס סויה וזה מוצר ראשון של משקה BIO על בסיס שיבולת שועל ושקדים שנהנים מצמיחה מואצת. המוצר שפותח במחלקת המו״פ של החברה, במטרה להגיע לטעם ולמרקם המוכר, תוך שמירה על ערכים תזונתיים קרובים למוצר החלבי, משווק בימים אלו במארזי 6 בקבוקוני 100 מ״ל המכילים חיידקי יוגורט וביפידוס, ומועשרים בסידן ובוויטמינים 12B, C ו־D.
קטגוריית תחליפי החלב, המהווה מנוע הצמיחה של שוק החלב, ונחשבת לקטגוריה רווחית במיוחד, צמחה מתחילת השנה בשיעור דו־ספרתי לכחצי מיליארד שקל. משקאות תחליפי החלב שאינם סויה, צמחו ב־45.7% ל־177 מיליון שקל, כשתנובה צמחה בקטגוריה ב־87.5% וחולשת על למעלה ממחצית המכירות. הצמיחה בתחליפי החלב, שבאה לידי ביטוי גם במשקאות הסויה ובמוצרי הטופו, נרשמה בעוד מכירות מוצרי החלב הרגיל, הציגו מתחילת השנה ירידה של כ־4.9%.
1 צפייה בגלריה
משקה שיבולת שועל ושקדים של תנובה BIO Alternative
משקה שיבולת שועל ושקדים של תנובה BIO Alternative
המוצר החדש של תנובה. קטגוריה צומחת בשיעור דו־ספרתי
בתנובה פועלים לשמר את המובילות בשוק תחליפי החלב, עם ההשקעה של 50 מיליון שקל במפעל תחליפי החלב סוי מג'יק. החברה מקימה קומה שנייה למפעל המייצר את מוצרי "אלטרנטיב", בכדי להגדיל את כושר הייצור שלה ולקראת העמקת פעילות שטראוס המקימה מפעל לייצור תחליפי חלב טריים בהשקעה המוערכת בכ־150 מיליון שקל.