סגור

בלעדי
מותג הספורט הצרפתי Salomon פותח רשת חדשה בישראל

ל"כלכליסט" נודע כי בסוף אוקטובר תיפתח חנות ראשונה למותג הפופולרי בנמל תל אביב. היעד: 10 סניפים בלבד לצד מכירה לחנויות בסיטונאות

מותג הספורט הצרפתי Salomon מצטרף למותגי הספורט הבינלאומיים שפותחים חנויות בישראל. ל"כלכליסט" נודע כי בסוף אוקטובר תיפתח חנות ראשונה של המותג בנמל תל אביב, ובמהלך 2023 ייפתחו שלוש חנויות נוספות בגרנד קניון חיפה, בביג באר שבע ובירושלים.
את החנויות תשיק זכיינית המותג בישראל, חברת קל גב. החברה קיבלה את הזיכיון על המותג בתחילת שנת 2018. עד אותה שנה היה Salomon בזיכיון של חברת עולם הטניס, שבשותפות עם מגה ספורט ייבאה אותו לארץ. לפני כן הוא שווק במשך כארבע שנים על ידי חברת סילון, יבואנית מותג הספורט ניו באלאנס.
החנות בנמל תל אביב תושק על שטח של 240 מ"ר, ובהשקעה כספית של כמיליון שקל. בחנות יימכרו כלל הקטגוריות של המותג, שמתמחה בציוד ונעלי שטח ופעילות אקסטרים. כמו כן יימכרו בחנות נעלי ריצה וספורט, בגדי ספורט, מעילים, תיקי גב ואביזרים נלווים.
1 צפייה בגלריה
חנות מותג הכושר סלומון בנמל תל אביב
חנות מותג הכושר סלומון בנמל תל אביב
חנות של מותג הספורט סלומון בנמל תל אביב
(צילום: ערן ירדני)
בניגוד לנייקי ואדידס, שפועלות בישראל ובעולם לצמצום נקודות המכירה הסיטונאיות, בקל גב מבטיחים כי הרשת של המותג תכלול 8 עד 10 חנויות בלבד כדי לא לפגוע בחנויות הסיטונאיות שעובדות עם המותג. "אנחנו פותחים חנויות קונספט כדי לתת את כל החוויה של המותג וכדי לא להיות תלויים בסיטונאים שלוקחים לחנויות את מה שמתאים להם. עם זאת, בסופו של דבר נפתח 10-8 חנויות בלבד בגלל הסיטונאים. קל גב זו חברה שמאוד חושבת על הסיטונאים שלה. זה הדנ”א שלנו.
“גם בעולם, המותג סלומון מפעיל מספר סניפים מצומצם. בטורקיה יש 10 חנויות, בדרום אפריקה יש מעל 15 חנויות. בגודל השוק שלנו בישראל אחרי 10 חנויות, פותחים חנויות בקניונים סמוכים ועושים קניבליזציה", אמר ל"כלכליסט" אייל פינטו, מנהל המותג Salomon. כיום נמכר המותג ב־200 חנויות עצמאיות בעולם, וכן באלפי רשתות סיטונאיות ובחנות האונליין שלו.
המותג מתחרה בכל מותגי הספורט בעולם, אך החוזקה שלו היא בנעלי שטח והוא מחזיק בישראל 15% מהקטגוריה. "תחום נעלי ריצת כביש הוא עצום, ושם Salomon עדיין לא שחקן גדול כי הוא נכנס לקטגוריה רק לפני כשנתיים", אומר פינטו.
לדבריו, "בעולם המותג נמכר גם ברשת פוט לוקר, אבל בישראל פוט לוקר מחזיקה רק נעלי אופנה, ועוד לא הבאנו לארץ את הסגמנט הזה במותג. אבל כן נהיה ברשת דרים ספורט של פוקס, ושם נמכור את הנעליים לריצת שטח וריצת כביש. אנחנו גם מוכרים ברשתות קמעונאות, ובהן ריקושט, למטייל, H&O, ונהיה גם במשביר לצרכן".
Salomon הוקמה בעיר אנסי בצרפת ב־1947 כיצרנית מגלשי סקי. עם השנים הרחיבה החברה את פעילותה והחלה לייצר ביגוד והנעלה לספורטאים, לריצת שטח וכביש ולמטיילים. ב־2005 נרכשה החברה על ידי חברת Amer sports הפינית. כיום המותג מזוהה בעיקר עם ספורט אקסטרים.