סגור

בלעדי
הסכסוך בתנובה בין ברייטפוד וארגוני הקיבוצים בדרך לגישור

ברייטפוד הסינית וארגוני הקיבוצים נוטים להיענות להצעת בית המשפט ולקיים ביניהם הליך גישור. ההליך יידון, בין היתר, בדרישת הקיבוצים להדיח את היו"ר חיים גבריאלי, ובטענות ברייטפוד לניגודי עניינים של סגן היו"ר גיא רוזן של הקיבוצים בחברה

בעלי המניות בתנובה, ברייטפוד הסינית וארגוני הקיבוצים נוטים להיענות להצעת בית המשפט ולקיים ביניהם הליך גישור, כך נודע ל"כלכליסט". ההליך יידון בכל הנושאים שבמחלוקת בין הצדדים: מצד אחד דרישת הקיבוצים להדיח את היו"ר חיים גבריאלי על רקע הטענה לקיום יחסי מרות, ומנגד הטענות של ברייטפוד לניגודי עניינים של סגן היו"ר, גיא רוזן, הנושא תפקיד בחממת פודטק המתחרה בתנובה, וכן ניגודי העניינים של הקיבוצים בחברה.
בית המשפט הציע גם למנות בודק נוסף, שופט בדימוס, יחד עם עו"ד שמואל קסוטו שאותו הציעה ברייטפוד כבודק לניגודי העניינים של רוזן.
1 צפייה בגלריה
מטה תנובה ב פתח תקווה
מטה תנובה ב פתח תקווה
מטה תנובה בפתח תקווה
(צילום: דנה קופל)
ארגוני הקיבוצים, המחזיקים ב־23% ממניות תנובה, לא מעוניינים להנפיק את החברה – מהלך אותו מבקשת לקדם ברייטפוד, המחזיקה ב־77% מהמניות. במידה שהמהלך יצא לפועל דורשים הקיבוצים למכור מלוא אחזקותיהם בחברה. הסינים לעומת זאת מבקשים שמכירת מניות בהנפקה תיעשה ע"י שני הצדדים באופן יחסי לאחזקותיהם.
גישור עשוי להביא לפירוק השותפות, כולל רכישת מניות הקיבוצים בידי ברייטפוד או גורם אחר.