סגור

תנובה מינתה בודק חיצוני לטענות על ניגודי עניינים, הקיבוצים דורשים במקומו שופט בדימוס

בעקבות הטענות לניגודי עניינים של סגן היו"ר ונציג הקיבוצים, גיא רוזן, מינה דירקטוריון תנובה את עו"ד שמוליק קסוטו לבדוק טענות לניגודי עניינים גם של ברייטפוד. הקיבוצים ביקשו צו מניעה למינוי מבית המשפט וטוענים: הבודק מונה בלחץ ברייטפוד, יש למנות שופט במקומו; תנובה תגיב תוך שבוע

הסכסוך היצרי בדירקטוריון תאגיד המזון תנובה, כך מתברר, אינו מאפשר לצדדים להסכים אפילו על הגורם שיבדוק אותם. דירקטוריון החברה, כך עולה מבקשה לצו מניעה שהוגשה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בת"א, מינה את עו"ד שמוליק קסוטו לבדוק את הטענות לניגודי עניינים של שני הצדדים הניצים – הדירקטורים מטעם חברת ברייטפוד הסינית ומטעם הקיבוצים.
אולם, הקיבוצים מתנגדים למינוי של עו"ד קסוטו וטוענים כי הוא "בודק מטעם בעלת השליטה". זאת, כך נטען בתצהיר שהגיש סגן יו"ר תנובה גיא רוזן, משום שעו"ד קסוטו מונה באופן חד-צדדי, ונציגי ברייטפוד דרשו שיהיה זה עו"ד קסוטו - וקסוטו בלבד.
2 צפייה בגלריה
עורך הדין שמוליק קסוטו
עורך הדין שמוליק קסוטו
עו"ד שמוליק קסוטו
(צילום: אוראל כהן)
לטענת הקיבוצים, מדובר בהוכחה כי הבדיקה לא תהיה אובייקטיבית. עם זאת, בתצהיר לא עלתה טענה ספיצית נגד קשר כזה או אחר של עו"ד קסוטו לברייטפוד או נציגיה.
2 צפייה בגלריה
מימין חיים גבריאלי ו גיא רוזן
מימין חיים גבריאלי ו גיא רוזן
מימין: יו"ר תנובה חיים גבריאלי וסגן היו"ר גיא רוזן
(צילום: עמית שעל שלומי הראל)
נציגי הקיבוצים, המיוצגים בידי משרד עוה"ד ברקמן ושות', מבקשים כי במקום עו"ד קסוטו ימונה שופט בדימוס של בית המשפט העליון או המחוזי. "ההחלטה על מיניוי 'בודק'", כותבים נציגי תנובה, "הינה חלק מאותו מסע נקמה ואיומים מתוזמן ומתמשך בנציגי המיעוט, נוכח הסכסוך סביב המעשים החמורים של חיים גבריאלי". בקיבוצים מפנים להליך נוסף בין הצדדים, ובו עלו טענות להטרדה מינית, לכאורה, של יו"ר החברה גבריאלי. הליך שמתנהל בדלתיים סגורות.
השופט מגן אלטוביה ביקש את תגובת תנובה בתוך שבעה ימים, הורה לעו"ד קסוטו להמתין עם הבדיקה וכן הורה לקיבוצים להפקיד ערבות של 93 אלף שקל.