סגור

רוב של ברייטפוד מנע הדחת גבריאלי מתנובה, הקיבוצים: "החלטה לא חוקית"

דירקטוריון תנובה החליט הבוקר בתום ישיבה סוערת להתנגד לבקשת שלושת נציגי הקיבוצים להדיח את חיים גבריאלי מתפקיד היו"ר - בקשה שהתבססה על טענת יחסי המרות לכאורה שבה לדברי נציגי הקיבוצים היה מעורב גבריאלי; ההחלטה על דחייתה נתמכה בשתי חוות דעת חיצוניות. הקיבוצים: "ברייטפוד הופכת שותפה לרמיסת החובות החוקיות של נושאי המשרה בחברה"

דירקטוריון תנובה החליט הבוקר לדחות את דרישת שלושת נציגי הקיבוצים להדיח את חיים גבריאלי מתפקיד היו"ר. גבריאלי משמש כנציג ברייטפוד הסינית בחברה - נציגי ברייטפוד, שישה במספר, התנגדו כצפוי לדרישה.
ברייטפוד הציגה חוות דעת חיצוניות של עומרי ידלין ואורית קמיר שתומכות בהישארות גבריאלי. הדרישה של נציגי הקיבוצים הגיעה על רקע פרשת יחסי המרות לכאורה של גבריאלי, לטענת הקיבוצים, עם עובדת הכפופה אליו, במהלך נסיעה של בכירי תנובה לאיטליה - בביקור שנועד לרכישת חברה מקומית. גבריאלי הכחיש את הטענות, אך שופטת שמינתה תנובה קבעה כי הגירסה של הסמנכ"ל שגיא כהן בעניין אמינה יותר.
מטעם הקיבוצים נמסר בתגובה להחלטת הדירקטוריון: "החלטת נציגי ברייטפוד הסינית לדחות את מסקנות השופטת שבחנה את התנהגותו החמורה של חיים גבריאלי, יו"ר החברה, היא עוד פרק אומלל בניהול הבעייתי והספק חוקי של תנובה תחת עידן גבריאלי-סין.
ההחלטה לדחות את המסקנות החד משמעיות של השופטת הבודקת באה לאחר מסכת של פעולות לשיבוש החקירה ומסקנותיה, תוך רמיסת הייעוץ המשפטי של תנובה, כללי המינהל התקין, החוק הישראלי והקוד האתי של החברה. בכך, הפכו ברייטפוד לשותפים בפועל לפגיעה החמורה בחברה תוך רמיסת החובות החוקיות של נושאי המשרה מטעמם בחברה", ציינו עוד נציגי הקיבוצים.
נציגי הקיבוצים הוסיפו והדגישו כי "בכוונת בעלי מניות המיעוט לממש את זכויותיהם החוקיות ולוודא שתנובה תחזור לפסים של התנהלות תקינה, בהתאם לחוק ועל פי הנורמות המאפיינות חברות ישראליות וערכים מתקדמים של יושרה, שקיפות, כיבוד החוק, מתן כבוד לזולת ודרך ארץ. לפיכך, החלטת דירקטוריון תנובה, בהתאם לרוב האוטומטי של בעלי המניות הסינים, אינה חוקית".
מטעם ברייטפוד נמסר בתגובה: "ועד ההנהלה של תנובה קיים דיון מעמיק וממצה של יותר מארבע שעות בדרישת חברי הוועד מטעם הקיבוצים להפסיק את כהונתו של יו"ר תנובה. חברי הוועד בחנו את כלל הנסיבות והשיקולים. בכלל זה נבחנו גם הישגיה של תנובה בתקופת כהונתו של גבריאלי.
"בתום הישיבה הוחלט להמשיך את כהונתו של יו"ר תנובה. ההחלטה התקבלה כדין, וטענות הקיבוצים (כולל לגבי ההתייחסות לדו"ח) הן מופרכות ומסולפות. לא היה שיבוש ולא נרמס דבר. למרבה הצער, נציגי הקיבוצים ממשיכים להתנהל באופן בלתי סביר וקיים חשש ממשי כי הדבר נובע מאינטרסים אישיים. נזכיר כי לאחרונה קבע פרופ' שרון חנס כי נציג הקיבוצים בתנובה, מר גיא רוזן, פועל בניגוד עניינים חמור. גיא רוזן נמנע עד כה מלהשיב לגוף הטענות שהועלו נגדו".


1 צפייה בגלריה
חיים גבריאלי יו"ר תנובה 1
חיים גבריאלי יו"ר תנובה 1
חיים גבריאלי
(צילום: עמית שעל)